Θεσμικό Πλαίσιο: Αποφάσεις Οργάνων τής Πολιτείας για το επάγγελμα του Ψυχολόγου
 
Καταδικάσθηκε «ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ», από Δικαστήριο τής Χώρας [ΠλΚ: 1064/08.04.2011].
 

Ασκήθηκε δίωξη για παράβαση διατάξεων του Αναγκαστικού Νόμου 1565/1939 (ΦΕΚ 16/τ.Α΄/14-01-1939), «Περί κώδικος ασκήσεως του ιατρικού επαγγέλματος», δηλαδή απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ιδιώνυμο αδίκημα. Με βάση το κατηγορητήριο: “Κατηγορείται ως υπαίτιος του ότι ... κατά το χρονικό διάστημα από τον μήνα Ιούλιο 2005 έως το έτος 2009 ... σφετερίστηκε τον τίτλο του Ιατρού ... ασκούσε παράνομα το ιατρικό επάγγελμα ... εκδίδοντας μάλιστα και σχετικές γνωματεύσεις που περιλαμβάνουν διάγνωση ψυχικής κατάστασης και συμβουλές θεραπείας χωρίς να έχει άδεια από το αρμόδιο Υπουργείο, χωρίς να είναι μέλος του Ιατρικού Συλλόγου και χωρίς να έχει πτυχίο της Ιατρικής Σχολής κάποιου Πανεπιστημίου... Για παράβαση των άρθρων 1, 12, 14, 26, 27 παρ.1, 53, 79 παρ. 1, 2, 111, 112 Α.Ν. 1565/39”.

 
  Κάντε το PSY.GR Πρώτη Σελίδα  
   
 
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αρχική σελίδα Site Map Επικοινωνία
  Members Only  
Ειδήσεις & Θέματα Ψυχολογίας
 
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 04 Μάιος 2009
 

«Σχολικός Ψυχολόγος» ή ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ;

“Το ΠΑΣΟΚ προτίθεται να καταθέσει στη Βουλή πρόταση νόμου με αντικείμενο την ένταξη του σχολικού ψυχολόγου στην εκπαίδευση”.

[Βλέπε την σχετική ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ στην παρούσα Σελίδα]

------------------------------------------------------------------------------
Fwd: apo-Thalia-Dragona

Δευτέρα, 4 Μάιος 2009, 18:39

Από: "Nikolaos I. Mantis" <nikos.mantis@gmail.com>

Προς: drathal@ath.forthnet.gr

Κοιν.: "ds@psy.gr" <ds@psy.gr>

Agapiti Thaleia

Me edraiomeni tin thesi

Gia tin  OMADA SCHOLIKIS KOINOTIKIS PSYCHOLOGIAS

http://www.psy.gr/first.php?mid=12&subid=0&ssid=0&id=13952

Se enimerono oti,

Tha parevretho stin Ekdilosi tou KOMMATOS Sas

Me synadelfikous cheretismous

Kai idiaiteri timi
Nikolaos I. Mantis


-----------------------------------------------------------------------------------------

---------- Προωθημένο μήνυμα ----------
Από: Thalia Dragona <
drathal@ath.forthnet.gr>
Ημερομηνία: 4 Μάϊος 2009 1:02 μμ
Θέμα: apo Thalia Dragona
Προς: "Nikolaos I. Mantis" <
nikos.mantis@gmail.com>

Προς τον
Πρόεδρο  του Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου


Αγαπητέ Νίκο,

Το ΠΑΣΟΚ προτίθεται να καταθέσει στη Βουλή πρόταση νόμου με αντικείμενο την ένταξη του σχολικού ψυχολόγου στην εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο αυτής της προετοιμασίας καλεί κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς σε διαβούλευση με στόχο την ανταλλαγή απόψεων για το θέμα την Παρασκευή 8 Μαϊου 2.00 μμ στο ΙΣΤΑΜΕ, Ακαδημίας 4, 2ος όροφος.

Πριν τη συνάντηση θα σου στείλω το προσχέδιο του νόμου.

Θα είναι πολύτιμη η παρουσία σου.


Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Θάλεια Δραγώνα
Καθηγήτρια Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών
Βουλευτής Επικρατείας ΠΑΣΟΚ, Γραμματέας Τομέα Παιδείας


--
Nikolaos I. Mantis, Ph.D.
Psychologist
President of the Council of Administration
of the Panhellenic Psychological Association.
Director of the newspaper ANIMA.
Tel.: 697 944 3836.
E-mail: mantisni@otenet.gr
Address: 12 Iras str., 151 21 PEFKI-ATHENS-GREECE.
------------------------------------------------
[Diataxeis tou arthrou 14, tou Nomou 2672/1998//F.E.K. 290/t.A'/28-12-1998, kai  diataxeis tou arthrou 13 tis schetikis koinotikis odigias 2002/58//12-07-2002, tou Evropaikou Koinovouliou kai tou Symvouliou]
------------------------------------------------
SHMEIOSH, ypo tin idiotita tou diefthinti tis efimeridas ANIMA, entypou ypo ton Kodiko Arithmo <4.807>, sti Diefthinsi Epopteias MME, tis GENIKIS GRAMMATEIAS EPIKOINONIAS-GENIKIS GRAMMATEIAS ENIMEROSIS:
H apostoli hlektronikon minimaton (Einai me latinikous charaktires gia na einai anagnosima se kathe periptosi diaforetikou Encoding), kai synimmenon archeion echei skopo tin ENIMEROSI kai tin ELEFTHERI DIAKINISI TON IDEON, kai ochi tin proothisi poliseon proionton i ypiresion. Parakalo opos me enimerosoun opoioi apo tous paraliptes den epithimoun na lamvanoun pliroforisi me ta hlektronika minimata pou apostello, APOSTELLONTAS sto mantisni@otenet.gr HLEKTRONIKO MINIMA me titlo: DIAGRAFI, prokeimenou na min tous aposteilo ek neou. SHMEIONO RHTOS, oti pantote ta enimerotika hlektronika minimata pou apostello echoun ta stoicheia tis taftotitas mou, kai tin simeiosi tou SEVASMOY tou ATOMIKOY dikaiomatos ton paralipton na min lamvanoun ta ENHMEROTIKA ilektronika minimata pou apostello, otan oi idioi den to epithymoun. To paron SHMEIOMA echei tin ennoia tis enimeroseos olon ton paralipton ton ilektronikon minimaton pou apostello oti: Sevomai apolytos to dikaioma tis mi lipseos enimerotikon ilektronikon minimaton otan dilonetai i thelisi, eite to Prosopou eite tou Parochou Diadiktyakis Syndesis, tin opoia oudepote paraviazo. EFCHARISTO.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

από: Thalia Dragona <drathal@ath.forthnet.gr>
προς:
......................................

κοιν.:
"Nikolaos I. Mantis" <
nikos.mantis@gmail.com>,
......................................

ημερομηνία: 5 Μάϊος 2009 5:58 μμ
θέμα: apo Thalia Dragona
εστάλη-από: ath.forthnet.gr

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Στέλνω την πρόταση νόμου για την ένταξη στης Σχολικής Ψυχολογίας στην εκπαίδευση. Υπάρχουν ανοικτά ερωτήματα και θα θέλαμε τη δική σας άποψη ώστε ή πρόταση νόμου που θα κατατεθεί να οργανώνει την  ψυχολογική υποστήριξη των σχολείων με τον καταλληλότερο δυνατό τρόπο,  ακολουθώντας τις διεθνείς πρακτικές.

Με φιλικούς χαιρετισμούς,
Θάλεια Δραγώνα

---------------------------------------------------------------------------------------------------

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

Καθιέρωση ψυχολογικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και προστασία των μαθητών


Σε θέματα ψυχολογικής υποστήριξης των σχολείων στην Ελλάδα υπάρχει ομολογουμένως μια ιστορική καθυστέρηση και υστέρηση σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ και παρά τις επανειλημμένες προτάσεις και την αναγνώριση ότι αποτελεί βασικό συντελεστή για την. αναβάθμιση της ελληνικής εκπαίδευσης και για να μπορέσει να ανταποκριθεί με επιτυχία στις παγκόσμιες αλλαγές στον 21ο αιώνα.
 Τα τελευταία δέκα χρόνια, παγκόσμια, σε πλούσιες και υπό ανάπτυξη χώρες, παρατηρείται ταχύρυθμη ανάπτυξη της Σχολικής Ψυχολογίας. Αναζητούνται τρόποι και περισσότερες ευκαιρίες να ασκηθεί μια πιο ευρεία εφαρμογή της ψυχολογίας στα σχολεία και χρησιμοποίηση των επιστημονικών επαγγελματικών δεξιοτήτων του Ψυχολόγου για την προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου και της αντιμετώπισης των δυσκολιών, των κινδύνων ή αποτυχιών στους σκοπούς της ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών και του δυναμικού τους.
Στο πλαίσιο των συζητήσεων για αλλαγές στην εκπαίδευση και αναβάθμιση της και με αφορμή τραγικών γεγονότων η ανάγκη για ψυχολογική υποστήριξη των σχολείων και η ένταξη του Σχολικού Ψυχολόγου στην εκπαίδευση γίνεται όλο και μεγαλύτερη.
Κυκλοφορούν διάφορες προτάσεις για το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο και τις οργανωτικές δομές ή σχήματα Ψυχολογικής Υποστήριξης των Σχολείων.

Στην πρόταση που εισηγούμαστε πήραμε υπ’ όψη μας την τρέχουσα συζήτηση γύρω από κομβικές επιλογές σχετικά με την ένταξη της σχολικής ψυχολογίας και των ειδικών που την υπηρετούν στην εκπαίδευση. Επιπλέον αντλήσαμε από την εμπειρία των ψυχολόγων στα πλαίσια της Ειδικής Αγωγής μέσα και έξω από τη σχολική μονάδα.
Ειδικότερα συμπεριλάβαμε στον προβληματισμό μας:
• Τις αντιστάσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα απέναντι στην ψυχολογική υποστήριξη και στη στελέχωση της εκπαίδευσης με ψυχολόγους.
• Τις ιδιαίτερες ανάγκες και προβλήματα μεμονωμένων μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών αλλά και του σχολείου ως συστήματος που επιτάσσουν την ένταξη του σχολικού ψυχολόγου στην εκπαίδευση.
• Τη συζήτηση που γίνεται για τη διάκριση μεταξύ συμβουλευτικής υποστήριξης  και ψυχολογικής υποστήριξης.
• Τη συζήτηση γύρω από το ποιό σχήμα είναι καταλληλότερο για την υποστήριξη των σχολείων και της εκπαίδευσης:
  - εξωσχολικές κοινοτικές δομές (Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας,  Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κοινωνικές Υπηρεσίες)
  - εκπαιδευτικές δομές (προσθήκη στο σημερινό  εκπαιδευτικό σύστημα και τη σημερινή διοικητική δομή  ειδικών υποστήριξης ή  μέσα στο σχολείο ή έξω από το σχολείο  είτε στα γραφεία εκπαίδευσης είτε στην Περιφέρεια όπως συμβαίνει π.χ. στην περίπτωση των ΚΕΔΔΥ, των ΣΣΝ, καθοδηγούμενος και εποπτευόμενες και στις τρείς περιπτώσεις από τα ανάλογα εποπτικά όργανα των εκπαιδευτικών)
  - ένταξη της ψυχολογικής υποστήριξης σε ένα νέο  μαθητοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα  εμπλουτισμένο με νέες λειτουργίες και νέο οργανόγραμμα.  Η Συμβουλευτική Υπηρεσία έρχεται να ενδυναμώσει ένα σχολείο ανοικτό στο περιβάλλον (συμβατό με την πρόταση για το ολοήμερο σχολείο), στηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καλλιεργεί την προαγωγή της ψυχικής υγείας,  προωθεί μέτρα πρόληψης, αντιμετωπίζει τα προβλήματα και διασυνδέει την εκπαίδευση με τις άλλες υπηρεσίες (κοινωνικές, ψυχικής υγείας)
• Την επαγγελματική ειδικότητα και τα προσόντα των στελεχών υποστήριξης: συμβουλευτική υποστήριξη που ασκείται από αποσπασμένους ή μη εκπαιδευτικούς, από ειδικούς άλλων συναφών επιστημών ή από ψυχολόγο.
• Την οργάνωση σπουδών ψυχολογίας.
  

Σχέδιο
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

Καθιέρωση ψυχολογικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και προστασία των μαθητών


Β. Επί των άρθρων του σχεδίου νόμου

Στο άρθρο 1 καθορίζεται ο ρόλος και οι αρμοδιότητες των Σχολικών Ψυχολόγων που θεσμοθετούνται στο οργανόγραμμα της εκπαίδευσης.
 
Προκειμένου να αξιοποιηθεί το ήδη υπάρχον δυναμικό, ο νεοσύστατος κλάδος της Σχολικής Ψυχολογίας εντάσσεται στο γενικότερο κλάδο της Ψυχολογίας και έτσι ως Σχολικοί Ψυχολόγοι μπορούν να υπηρετήσουν Ψυχολόγοι που ήδη υπηρετούν στην ειδική αγωγή και άλλες μονάδες του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
                  
Με το άρθρο 2 ρυθμίζονται τα οργανωτικά ζητήματα και ο τρόπος άσκησης των καθηκόντων των Σχολικών Ψυχολόγων. Συγκεκριμένα τίθενται  οι ποσοτικοί και λειτουργικοί όροι για τη σύσταση θέσεων σχολικών ψυχολόγων και την κατανομή τους στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Δεν παραγνωρίζεται η ανάγκη παροχής επιπλέον στήριξης στους μαθητές που φοιτούν σε σχολεία ορεινών ή νησιωτικών περιοχών ή σε ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας στα οποία ο αριθμός των μαθητών είναι συνήθως μικρότερος αλλά και τα προβλήματα είναι συχνά εντονότερα και χρήζουν άμεσης προσοχής.

Με το άρθρο 3 καθορίζεται το λειτουργικό πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των Σχολικών Ψυχολόγων και ιεραρχούνται οι σχετικές υπηρεσίες.

Η υπηρεσία έχει οριζόντιες σχέσεις σε κάθε επίπεδο με τις άλλες κατηγορίες εκπαιδευτικού προσωπικού και τη διοίκηση και  ο Σχολικός Ψυχολόγος είναι οργανικά μέρος του σχολείου.

Διευκολύνεται ο συντονισμός και η ανάπτυξη ενιαίας αντίληψης των αναγκών σε μια περιφέρεια, αποφεύγονται οι αλληλεπικαλύψεις και η σπατάλη πόρων. Δημιουργούνται προϋποθέσεις ανατροφοδότησης μεταξύ Ψυχολόγων, επεξεργασίας και συσσώρευσης εμπειριών από την υπηρεσία, διοργάνωσης ευέλικτων προγραμμάτων που χρειάζονται περισσότερους από έναν Ψυχολόγους (έρευνα, κατασκευή εργαλείων, επιμόρφωση) ή συνεργασία με άλλους ειδικούς και υπηρεσίες. Επίσης, διευκολύνεται ο έλεγχος ποιότητας στην προσφορά των υπηρεσιών του Ψυχολόγου με τους παραδοσιακούς μηχανισμούς του που είναι εκτός από την άδεια άσκησης επαγγέλματος και το παράδειγμα καλών πρακτικών και η συνεχής επιμόρφωση σε ειδικά προγράμματα οργανωμένα για Ψυχολόγους με εποπτεία Ψυχολόγων.

Παράλληλα με τη σύσταση υποστηρικτικών οργάνων δευτέρου βαθμού όπως το Συμβούλιο Σχολικής Ψυχολογίας Περιφέρειας και με τον ορισμό Συντονιστή εξασφαλίζεται το υψηλό επίπεδο και η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του Ψυχολόγου.

Με το άρθρο 4 προτείνεται η σύσταση Σχολικών Ψυχολογικών Υπηρεσιών που θα λειτουργούν ως προϊστάμενα υποστηρικτικά όργανα και θα έχουν την έδρα τους στην κεντρική διοίκηση, το Τμήμα Σχολικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και η Διεύθυνση Σχολικής Ψυχολογίας και Υποστηρικτικών Υπηρεσιών στο Υπουργείο Παιδείας τα οποία θα έχουν κατεξοχήν καθοδηγητικό και συντονιστικό ρόλο ενώ θα αποτελούν σημείο αναφοράς για το θεσμό των Σχολικών Ψυχολόγων και της ψυχολογικής συμβουλευτικής  υποστήριξης.

Στο άρθρο 5 ορίζεται η διαδικασία διορισμού των Σχολικών Ψυχολόγων. Ο διορισμός των Σχολικών Ψυχολόγων θα γίνεται με την αξιοκρατική διαδικασία που ορίζει το ΑΣΕΠ κατά τα οριζόμενα για το διορισμό του λοιπού εκπαιδευτικού προσωπικού, ύστερα από προκήρυξη των θέσεων από τα αρμόδια Υπουργεία.

Ορίζονται οι τρεις βαθμοί εξέλιξης για τους Σχολικούς Ψυχολόγους τους οποίους θα ακολουθούν και οι μισθολογικές τους προαγωγές.


 
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

ΑΡΘΡΟ 1

1. Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο σχολείο, καθώς και για τη βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης και την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών δημιουργείται κλάδος Σχολικών Ψυχολόγων.
   Α) Οι Σχολικοί Ψυχολόγοι αποτελούν ενιαίο κλάδο ΠΕ με τους Ψυχολόγους που ήδη υπηρετούν στην ειδική αγωγή και άλλες μονάδες που υπάγονται στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στον ίδιο ενιαίο κλάδο περιλαμβάνονται και οι θέσεις Συντονιστών και Συμβούλων Σχολικών Ψυχολόγων.
   Β) Τα τυπικά προσόντα διορισμού είναι πτυχίο ψυχολογίας Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής και άδεια άσκησης επαγγέλματος Ψυχολόγου (Ν 991/1979),

2. Οι Σχολικοί Ψυχολόγοι που εργάζονται στο σχολείο συμβάλλουν στην ενδυνάμωση της διδασκαλίας και της μάθησης, στη βελτίωση των σχέσεων στο εσωτερικό της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην ανάπτυξη μαθησιακού περιβάλλοντος κατάλληλου για όλους τους μαθητές, στην ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ σχολείου και οικογένειας, στην πρόληψη και την αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς και ψυχικής υγείας,  στην επιτυχή σχολική ένταξη και φοίτηση των μαθητών στο σχολικό πρόγραμμα και την ολόπλευρη ανάπτυξη τους

3. Οι Σχολικοί Ψυχολόγοι έχουν ιδίως το καθήκον να:

α) ερευνούν και αξιολογούν την προσωπικότητα, τις γενικές και ειδικές ανάγκες των μαθητών, καθώς και τις διαταραχές της προσωπικότητας
 
β) χρησιμοποιούν για την υποστήριξη της εργασίας τους μεθόδους όπως ενδεικτικά, παρατήρηση των μαθητών στην τάξη και το διάλειμμα, ψυχολογική συνέντευξη με την οικογένεια, μελέτη του σχολικού φακέλου, χρήση ψυχοτεχνικών εργαλείων σε ιδιαίτερο χώρο

γ) παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη με μια αρχική συμβουλευτική ή ολοκληρωμένη θεραπευτική διαδικασία

δ) συνεργάζονται με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε σχέση με τα συγκεκριμένα προβλήματα που παρατηρούνται, ενημερώνονται από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό, και εισηγούνται με βάση τα ψυχολογικά δεδομένα τρόπους εξατομίκευσης του σχολικού προγράμματος και βελτίωσης του ψυχολογικού κλίματος στο σχολείο

ε) συνεργάζονται με σχολικούς συμβούλους γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, τα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), τους Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού, τα προγράμματα Αγωγής Υγείας, τις ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες ή με φορείς που παρέχουν ιατρικές, ψυχολογικές και κοινωνικές υπηρεσίες στους μαθητές.

στ) διαμορφώνουν από κοινού ειδικά προγράμματα για θέματα που επηρεάζουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, την κοινωνική συμπεριφορά και την ψυχική υγεία και εισηγούνται τρόπους βελτίωσης της διασύνδεσης και των σχέσεων του σχολείου με το περιβάλλον του και της καλύτερης ανταπόκρισης στις ανάγκες των μαθητών. 

ζ) υποβοηθούν τα προγράμματα επιμόρφωσης.

η) Εκτελούν όλα τα καθήκοντα τους με επαγγελματική ευθύνη σύμφωνα με τους όρους και τις αρχές της επιστήμης της Ψυχολογίας και της επαγγελματικής δεοντολογίας των Ψυχολόγων  και της διεθνούς σύμβασης των Δικαιωμάτων του παιδιού


ΑΡΘΡΟ 2

1. Σε κάθε σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συνιστάται μια οργανική θέση σχολικού ψυχολόγου εφόσον ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν σε αυτήν ανέρχεται σε χίλιους.

2. Σε περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών είναι μικρότερος με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη του κατά τόπο αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή και της Δημοτικής & Κοινοτικής Επιτροπής Παιδείας, ορίζονται δύο ή περισσότερα σχολεία ως ενιαία σχολική μονάδα στην οποία και συνιστάται η οργανική θέση. Ιδιαίτερο κριτήριο για τον καθορισμό των σχολείων αποτελεί η συστέγαση ή γεωγραφική εγγύτητα, καθώς και οι δυνατότητες πρόσβασης.

3.Με την ίδια απόφαση (και για λόγους καλύτερης οργάνωσης και κατανομής των σχολικών ψυχολόγων) συστεγαζόμενα σχολεία μπορεί να λογίζονται ως ενιαία σχολική μονάδα και οι θέσεις να κατανέμονται στο σύνολο των μαθητών.

4. Ειδικά για τις γεωγραφικές περιοχές της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας και τις ζώνες προτεραιότητας ή για ειδικά διεπιστημονικά προγράμματα, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μπορεί να συσταθεί μία οργανική θέση σχολικού ψυχολόγου υπό την έννοια της ανωτέρω παραγράφου 2, εφόσον ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν σε αυτήν ανέρχεται σε πεντακόσιους.

5. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομίας και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του Τμήματος Σχολικής Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 4 παρ. 1 του παρόντος, μπορεί να αυξάνονται οι θέσεις σχολικών ψυχολόγων, στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και σε Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), εξειδικεύονται τα προσόντα των υποψηφίων Ψυχολόγων για επιλογή στις θέσεις αυτές και οργανώνονται προγράμματα συνεχούς επιμόρφωσης στη Σχολική  Ψυχολογία.


ΑΡΘΡΟ 3

1.Σε κάθε σχολείο οι υπηρεσίες του Σχολικού Ψυχολόγου ασκούνται σε συνεργασία με το Διευθυντή ή τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων.

2. Με ευθύνη του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας ορίζονται τακτικές συνεδριάσεις του συλλόγου των διδασκόντων όπου ανταλλάσσονται απόψεις και αντιμετωπίζονται ειδικά θέματα μάθησης ή συμπεριφοράς που αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.
 
3. Ο Σχολικός Ψυχολόγος κάθε σχολικής μονάδας συντάσσει ψυχολογικές εκθέσεις, εισηγήσεις και σημειώματα για ζητήματα που σχετίζονται με τα ειδικά προβλήματα που επισημαίνει, τα οποία συζητούνται στις συνεδριάσεις του συλλόγου των διδασκόντων.
 
4. Ο Σχολικός Ψυχολόγος, μια φορά το τρίμηνο τουλάχιστον, συμμετέχει και ενημερώνει το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για ζητήματα που αφορούν την καλύτερη υποστήριξη των μαθητών.

5. Ο Σχολικός Ψυχολόγος οργανώνει ξεχωριστές συναντήσεις με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών για την αντιμετώπιση προβλημάτων των μαθητών και την ανάλογη με τις ανάγκες ψυχολογική υποστήριξη.
 
6. Ο Σχολικός Ψυχολόγος παραπέμπει στο ΚΕΔΔΥ ή σε άλλες αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες περιπτώσεις μαθητών με ιδιαίτερα προβλήματα εφόσον το κρίνει αναγκαίο, ενημερώνοντας με σημείωμά του το Διευθυντή του Σχολείου και την οικογένειά του.
 
7. Οι Σχολικοί Ψυχολόγοι των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής στα γεωγραφικά όρια μιας Περιφέρειας αποτελούν το  Συμβούλιο Σχολικής Ψυχολογίας Περιφέρειας.

8. Αρμοδιότητες του Συμβουλίου Σχολικής Ψυχολογίας είναι ιδίως:

α) ο σχεδιασμός, ο προγραμματισμός και η οργάνωση του έργου των σχολικών ψυχολόγων στην περιφέρεια

β) η σε συνεργασία με τους σχολικούς ψυχολόγους της περιφέρειας ευθύνης του διαμόρφωση του προγράμματος δραστηριοτήτων στις αρχές κάθε σχολικής χρονιάς

γ) η εισήγηση θεμάτων που αφορούν Σχολικούς Ψυχολόγους στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο

δ) η διοργάνωση επιμορφωτικών ημερίδων και ημερίδων εργασίας
 
9.  Σε κάθε Περιφέρεια συνιστάται μία οργανική θέση Συντονιστή  στην οποία ορίζεται Σχολικός Ψυχολόγος με βαθμό Α’  από το οικείο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο, για θητεία τριών ετών, η οποία μπορεί να ανανεωθεί με αίτηση του ενδιαφερομένου. Για την επιλογή του Συντονιστή ο οποίος δεν απαλλάσσεται των καθηκόντων λαμβάνεται υπόψιν ιδίως η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου, η ειδίκευση και η επαγγελματική εμπειρία. Σε περίπτωση μη υπάρξεως Σχολικού Ψυχολόγου με βαθμό Α’ ορίζεται άλλος μετά από αξιολόγηση των αιτήσεων των ενδιαφερομένων από το αρμόδιο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
 
10. Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζονται οι διαδικασίες σύγκλησης και κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία  των Συμβουλίων Σχολικής Ψυχολογίας Περιφέρειας, καθώς επίσης και θέματα που αφορούν τις αρμοδιότητες του Συντονιστή και τον τρόπο άσκησης των καθηκόντων αυτού.
 
11.  Με  υπουργική απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται οι συμπληρωματικές αποδοχές των Συντονιστών λόγω των διευρυμένων αρμοδιοτήτων τους.

12. Συμβουλευτική Ομάδα Στήριξης. Με εισήγηση  του Συντονιστή  Σχολικού Ψυχολόγου και του Προϊσταμένου στο τμήμα  Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ ή ΔΕ και με  απόφαση του  Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης μπορεί να  συγκροτηθεί τριμελής Συμβουλευτική Ομάδα Στήριξης (ΣΟΣ) με μέλη τον Σχολικό Ψυχολόγο της περιοχής, ένα Σύμβουλο Παιδαγωγό και ένα  εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής ή άλλο ειδικό  για τις ανάγκες ειδικών προγραμμάτων (με ορισμένους στόχους και  χρονοδιάγραμμα)  π.χ. αγωγής υγείας, ναρκωτικών σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες με ιδιαίτερες ανάγκες ή ζώνες προτεραιότητας. 


ΑΡΘΡΟ 4

1. Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ιδρύεται Τμήμα Σχολικής Ψυχολογίας και συνιστάται θέση Αντιπροέδρου, Σχολικού Ψυχολόγου μέλους ΔΕΠ τμήματος Ψυχολογίας ΑΕΙ, ο οποίος προεδρεύει του Τμήματος αυτού. Συνιστώνται επίσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μία θέση συμβούλου σχολικής ψυχολογίας, μία θέση μόνιμου παρέδρου, ειδικότητας σχολικού ψυχολόγου και 2 θέσεις παρέδρων με θητεία. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα προσόντα και η διαδικασία πλήρωσης των θέσεων αυτών, καθώς και κάθε θέμα που σχετίζεται με την άσκηση των καθηκόντων τους.
  
2. Έργο του Τμήματος είναι ιδίως:

   α) η επιστημονική έρευνα, μελέτη και τεκμηρίωση όλων των θεμάτων της σχολικής ψυχολογίας και η υποβολή προτάσεων για  το σχεδιασμό και την εφαρμογή του θεσμού των σχολικών ψυχολόγων.

   β) ο συντονισμός, η καθοδήγηση  και γενικά η παροχή βοήθειας στους σχολικούς ψυχολόγους πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά το έργο τους.

   γ) η επιστημονική υποστήριξη του έργου των σχολικών ψυχολόγων και των προγραμμάτων σχολικής ενσωμάτωσης.
 
   δ) η συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και οργανώσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού και με εξειδικευμένους επιστήμονες με σκοπό την προώθηση των θεμάτων της σχολικής ψυχολογίας.

3. Στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας συνιστάται «Διεύθυνση Σχολικής Ψυχολογίας και Υποστηρικτικών Υπηρεσιών με αρμοδιότητες:

   α) το συντονισμό προγραμμάτων επιμόρφωσης των Σχολικών Ψυχολόγων και την προμήθεια του αναγκαίου υλικού και ειδικού τεχνολογικού εξοπλισμού
 
   β) το σχεδιασμό και την υλοποίηση ειδικών προγραμμάτων σε συνεργασία με τις άλλες διευθύνσεις του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τους συλλόγους, τις Ομοσπονδίες γονέων και άλλους  αρμόδιους φορείς`

   γ) την  εισήγηση στο οικείο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης, εκπαιδευτικών αδειών και πειθαρχικού δικαίου των Σχολικών Ψυχολόγων και σε συνεργασία με την Διοίκηση προσωπικού την παρακολούθηση της υπηρεσιακής τους κατάστασης

   δ) τη συγκρότηση κινητών μονάδων σχολικής ψυχολογικής υποστήριξης σε απομονωμένες περιφέρειες της χώρας ή σε έκτακτα γεγονότα και για περιπτώσεις μαθητών με έντονα προβλήματα, εάν αυτό κριθεί αναγκαίο

   ε) την εισήγηση προς το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και στις αρμόδιες υπηρεσίες για κάθε θέμα που αφορά τις ψυχολογικές διαστάσεις της εκπαίδευσης και τις υπηρεσίες σχολικού ψυχολόγου.


ΑΡΘΡΟ 5

1. Η πρόσληψη των Σχολικών Ψυχολόγων γίνεται μετά από   διαγωνισμό που διενεργείται από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) σύμφωνα με τα όσα ορίζονται για την πρόσληψη του λοιπού εκπαιδευτικού προσωπικού και συνέντευξη με πενταμελή επιτροπή που αποτελείται από Ψυχολόγους  μέλη ΔΕΠ των πανεπιστημίων και τον Διευθυντή Σχολικό Ψυχολόγο του Υπουργείου.
 
2. Οι θέσεις προκηρύσσονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας & Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
 
3. Στη διάρκεια της πρώτης τριετίας εφαρμογής του νόμου αυτού η κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων γίνεται τμηματικά.
 
4. Οι βαθμοί των Σχολικών Ψυχολόγων διακρίνονται σε Α΄, Β΄ και Γ΄. Εισαγωγικός βαθμός ορίζεται ο βαθμός Γ΄ και οι μισθολογικές προαγωγές γίνονται από τα αρμόδια υπηρεσιακά Συμβούλια κατά τα οριζόμενα για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στους Σχολικούς Ψυχολόγους που η οργανική θέση τους καλύπτει πολλά σχολεία μη συστεγαζόμενα μπορεί να καταβάλλεται μηνιαία αποζημίωση μετακίνησης και εξωσχολικών συνεργασιών το ύψος της οποίας καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών

5. Για κάθε θέμα που σχετίζεται με την υπηρεσιακή κατάσταση και εξέλιξη καθώς και τα πειθαρχικά παραπτώματα και δεν ρυθμίζεται διαφορετικά από το νόμο αυτό ισχύουν οι διατάξεις των νόμων που ισχύουν για το λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό  και για τους ήδη εργαζόμενους στην ειδική αγωγή τα προβλεπόμενα από τον 3699/2008 και τις τροποποιήσεις του.


ΑΡΘΡΟ 6

Η ισχύς του νόμου αυτού ορίζεται από τη δημοσίευσή του.


   

 
 
Copyright © 2000 - Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος Όροι Χρήσης Online Επισκέπτες: 32
Τελευταία ενημέρωση : 13 Οκτώβριος 2020