Θεσμικό Πλαίσιο: Αποφάσεις Οργάνων τής Πολιτείας για το επάγγελμα του Ψυχολόγου
 
Καταδικάσθηκε «ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ», από Δικαστήριο τής Χώρας [ΠλΚ: 1064/08.04.2011].
 

Ασκήθηκε δίωξη για παράβαση διατάξεων του Αναγκαστικού Νόμου 1565/1939 (ΦΕΚ 16/τ.Α΄/14-01-1939), «Περί κώδικος ασκήσεως του ιατρικού επαγγέλματος», δηλαδή απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ιδιώνυμο αδίκημα. Με βάση το κατηγορητήριο: “Κατηγορείται ως υπαίτιος του ότι ... κατά το χρονικό διάστημα από τον μήνα Ιούλιο 2005 έως το έτος 2009 ... σφετερίστηκε τον τίτλο του Ιατρού ... ασκούσε παράνομα το ιατρικό επάγγελμα ... εκδίδοντας μάλιστα και σχετικές γνωματεύσεις που περιλαμβάνουν διάγνωση ψυχικής κατάστασης και συμβουλές θεραπείας χωρίς να έχει άδεια από το αρμόδιο Υπουργείο, χωρίς να είναι μέλος του Ιατρικού Συλλόγου και χωρίς να έχει πτυχίο της Ιατρικής Σχολής κάποιου Πανεπιστημίου... Για παράβαση των άρθρων 1, 12, 14, 26, 27 παρ.1, 53, 79 παρ. 1, 2, 111, 112 Α.Ν. 1565/39”.

 
  Κάντε το PSY.GR Πρώτη Σελίδα  
   
 
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αρχική σελίδα Site Map Επικοινωνία
  Members Only  
Ειδήσεις & Θέματα Ψυχολογίας
 
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 17 Μάιος 2009

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ.

Σχέδιο ΠΡΟΤΑΣΕΩΣ ΝΟΜΟΥ: «Παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες, ψυχολογική υποθεμελίωση και στήριξη του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου, και σύσταση ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ».

Αθήνα, 18 Μαΐου 2009

Προς την Υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων τού Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος,

Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, Βουλευτή Α΄ ΑΘΗΝΩΝ.

Θέμα: «Παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες, ψυχολογική υποθεμελίωση και στήριξη του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου, και σύσταση ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ».

Αξιότιμη κυρία Διαμαντοπούλου,

Εν συνεχεία τής συναντήσεως που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 8 Μαΐου 2009, στο ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ «ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ», με αντικείμενο την συζήτηση επί της αρχής και των διατάξεων της Προτάσεως Νόμου τού Τομέα Παιδείας τού ΠΑΣΟΚ με θέμα: «Καθιέρωση ψυχολογικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και προστασία των μαθητών», και κατόπιν τής προσκλήσεως την οποία απευθύνατε, με την ολοκλήρωση της συζητήσεως, να κατατεθούν γραπτές προτάσεις επί του θέματος θα μας επιτρέψετε να υποβάλουμε τις κατωτέρω, σκέψεις, παρατηρήσεις και προτάσεις.

1.    Η πρωτοβουλία τού ΠΑΣΟΚ να καταθέσει Πρόταση Νόμου σχετική με την «Καθιέρωση ψυχολογικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και προστασία των μαθητών» ευρίσκει τους συναδέλφους ψυχολόγους σύμφωνους επί της αρχής, ανεξαρτήτως των ενστάσεων επί σημαντικών διατάξεων της σχετικής Προτάσεως Νόμου, η οποία αναρτήθηκε και στο επίσημο διαδικτυακό τόπο τού Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου (www.psy.gr), με την πρόσκληση προς τα Μέλη τού Συλλόγου να συμμετάσχουν στον διάλογο, όπως εστάλη από την κυρία Θάλεια Δραγώνα, Καθηγήτρια Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Βουλευτή Επικρατείας τού ΠΑΣΟΚ, Γραμματέα τού Τομέα Παιδείας τού Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος.

2. Συμφωνούμε απολύτως με την θέση που διατυπώσατε: «Επιβάλλεται να γίνει ιεράρχηση των προβλημάτων και της διαδικασίας παρέμβασης, και αυτό είναι ζήτημα όχι μόνον των ψυχολόγων. Το θέμα πρέπει να εξετασθεί οπωσδήποτε σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Παροχή υπηρεσιών Ψυχολόγου μέσα στο Σχολείο, αλλά και μέσα στην Κοινότητα, στις “Κυψέλες”, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση».

3. Ήδη έχει ενημερωθεί η κοινότητα των ψυχολόγων τής χώρας μας για την πρότασή σας, και τα μηνύματα που λαμβάνουμε από συναδέλφους επιβεβαιώνουν την σημαντικότητα του περιεχομένου και τον καινοτόμο χαρακτήρα τής προτάσεώς σας. Η πρότασή σας ευρίσκεται σε αντιστοιχία με την θεωρία και την επιστημονική-επαγγελματική εμπειρία συναδέλφων που εργάζονται στο Σχολείο και στην Κοινότητα. Τα προβλήματα των ατόμων και των οικογενειών, οι δυσλειτουργίες των φορέων και των θεσμών που συνθέτουν την Κοινότητα αντανακλώνται και διαπερνούν την ζωή των εταίρων, επηρεάζουν το έργο και την απόδοση στο Σχολείο. Τα προβλήματα του Σχολείου διαχέονται στην Κοινότητα και την χαρακτηρίζουν.

4. Θέλοντας να συνεισφέρουμε και στο προσωπικό σας έργο, που έχετε επιδείξει ως Υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων τού ΠΑΣΟΚ, κωδικοποιήσαμε και τις προτάσεις συναδέλφων, και προχωρήσαμε στην θεωρητικώς και πρακτικώς θεμελιωμένη διατύπωση διατάξεων, για την παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα, που είναι δυνατόν να λάβουν την μορφή Προτάσεως Νόμου.

5. Οι προτάσεις μας αυτές κατατίθενται υπό την ατομική επιστημονική-επαγγελματική μας ιδιότητα. Ευνόητο είναι, ότι εάν κληθεί ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ, από αρμόδια κυβερνητικά όργανα και την Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, εάν η πρόταση για παροχή έργου στο Σχολείο και στην Κοινότητα λάβει την μορφή τής προς ψήφιση Προτάσεως ή Σχεδίου Νόμου, ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ θα καταθέσει τις προτάσεις του, μετά από αποφάσεις των συλλογικών του οργάνων.

                                               Διατελούμε με εξαιρετική τιμή

      Νικόλαος Ι. Μάντης             Κωνσταντία Α. Ζγαντζούρη             Παναγιώτα Δ. Παπαχαραλάμπους
            Ψυχολόγος                               Ψυχολόγος                                           Ψυχολόγος
  Διδάκτωρ Ψυχολογίας           Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας                 M.Sc. Εφηρμοσμένης Δημόσιας Υγείας
  Πανεπιστημίου Αθηνών                  Πανεπιστημίου Κρήτης                      Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας
    Πρόεδρος Δ.Σ.                          Γεν. Γραμματέας Δ.Σ.                               Ταμίας Δ. Σ.
                                     Πανελληνίου Ψυχολογικού   Συλλόγου
Ήρας 12, 151 21 ΠΕΥΚΗ                 Ιτέας 19, 115 23  ΑΘΗΝΑ                        Εστίας 25, 115 26  ΑΘΗΝΑ
E-mail: president@psy.gr              E-mail: gsecretary@psy.gr                        E-mail: treasurer@psy.gr

Συνημμένο: Αιτιολογική Έκθεση και Σχέδιο Προτάσεως Νόμου: «Παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες, ψυχολογική υποθεμελίωση και στήριξη του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου, και σύσταση ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ».

Κοινοποίηση:
- Προς τα Μέλη τού Εθνικού Κοινοβουλίου.
- Προς τα Μέλη τού Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου.
- Προς κατόχους κατά Νόμον Άδειας Ασκήσεως του Επαγγέλματος του Ψυχολόγου.
- ΜΜΕ, Έντυπο και Ηλεκτρονικό Τύπο, Ημερήσιο και Περιοδικό.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Στην πρόταση νόμου

«Παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες, ψυχολογική υποθεμελίωση και στήριξη του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου, και σύσταση ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ»

Προς την Βουλή των Ελλήνων

Α΄ Επί της Αρχής

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται, σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες, ραγδαία ανάπτυξη και ευρεία εφαρμογή των δεδομένων της επιστήμης της Ψυχολογίας. Οι απαιτήσεις των ευρωπαϊκών κοινωνιών συνδεδεμένες με την χρήση των ψυχολογικών υπηρεσιών και των επιστημονικών-επαγγελματικών δεξιοτήτων των ψυχολόγων (όπως οι απαιτήσεις αυτές προσδιορίζονται από το Συμβούλιο της Ευρώπης), υπερβαίνουν τους αρχικούς επιστημονικούς-επαγγελματικούς επιμερισμούς των κλάδων της Ψυχολογίας, σε Υγείας-Περίθαλψης, Εκπαίδευσης ή Οργανωτικής Ψυχολογίας. Απαιτείται συνθετική, απαρτιωμένη εκπαίδευση και κατάρτιση των επιστημόνων-επαγγελματιών ψυχολόγων, και ολιστική-συνθετική παρέμβαση. Ο κατακερματισμός της γνώσης έχει οδηγήσει σε συζητήσεις για «τεχνικούς της ανθρώπινης συμπεριφοράς και των ικανοτήτων», και για «τεχνολόγους των προβλημάτων της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς του ανθρώπου».

Μια ποικιλία θεμάτων, όπως οι πολυπολιτισμικές ομάδες πληθυσμού, κυρίως στα αστικά κέντρα, η πρόληψη και η αντιμετώπιση κρίσεων και καταστροφών, η ακούσια μετανάστευση και οι πρόσφυγες, προϋποθέτουν την χρήση των ψυχολογικών γνώσεων και τεχνικών, όχι μόνον μετά την επέλευση των προβλημάτων, αλλά, κυρίως, κατά την διαδικασία του σχεδιασμού, πρόληψης και παρέμβασης για την αντιμετώπισή τους, μέσα το Σχολείο και μέσα στην Κοινότητα.

Στην βάση αυτή αναζητούνται τρόποι και περισσότερες ευκαιρίες για να ασκηθεί ευρεία εφαρμογή των δεδομένων της επιστήμης Ψυχολογίας στο Σχολείο και στην Κοινότητα, καθώς και χρησιμοποίηση των επιστημονικών-επαγγελματικών δεξιοτήτων του Ψυχολόγου για την προαγωγή του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου και την αντιμετώπιση των δυσκολιών, των κινδύνων ή αποτυχιών στους σκοπούς της ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών και του δυναμικού τους, της λειτουργικής ένταξης και προσαρμογής τους στο Σχολείο και στην Κοινότητα.

Στην Ελλάδα υπάρχει μια ιστορική καθυστέρηση σε θέματα παροχής ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα. Το γεγονός αυτό συμβαίνει παρά την αναγνώριση ότι αποτελεί βασικό συντελεστή για την αναβάθμιση της Ελληνικής εκπαίδευσης, για να μπορέσει να ανταποκριθεί με επιτυχία στις παγκόσμιες αλλαγές στον 21ο αιώνα.

Στο πλαίσιο των συζητήσεων για αλλαγές στην Εκπαίδευση και αναβάθμισής της, και με αφορμή τραγικά γεγονότα, η ανάγκη για ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών, και των εκπαιδευτικών, και η χρησιμοποίηση των επιστημονικών-επαγγελματικών δεξιοτήτων του Ψυχολόγου για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς που εκδηλώνονται στο Σχολείο και στην Κοινότητα έχει ήδη καταστεί αναγκαία και αναγνωρίζεται η ανάγκη του εκσυγχρονισμού της χώρας μας σε αυτόν τον τομέα.

Ο Ψυχολόγος, με βάση το θεσμικό πλαίσιο άσκησης του έργου του, «στην άσκηση του επαγγέλματός του ερευνά και αξιολογεί την προσωπικότητα και την συμπεριφορά του ανθρώπου και εργάζεται με τις καθιερωμένες αρχές και μεθόδους της Επιστήμης της Ψυχολογίας για την αξιοποίηση και βελτίωσή τους». Έτσι, μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που αναπτύσσονται και ενδημούν στο Σχολείο και στην Κοινότητα, χωρίς να παραγνωρίζεται η οικονομική και κοινωνική διάσταση των προβλημάτων αυτών.

Στην πρόταση που εισηγούμαστε λάβαμε υπ’ όψη μας την τρέχουσα συζήτηση γύρω από κομβικές επιλογές σχετικώς με την ένταξη των δεδομένων της επιστήμης της Ψυχολογίας στην καθημερινή εκπαιδευτική-παιδαγωγική πρακτική, στην εσωτερική σχολική ζωή, στην εξωτερική μαθητική ζωή, στην ζωή στην Κοινότητα.

Επιπλέον, αντλήσαμε από την εμπειρία των ψυχολόγων στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής μέσα και έξω από τη σχολική μονάδα, από την λειτουργία των ψυχολόγων σε εξωσχολικές κοινοτικές δομές: Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κοινωνικές Υπηρεσίες, Κέντρα Πρόληψης, Κέντρα Κοινωνικής Μέριμνας.

Ειδικότερα συμπεριλάβαμε στον προβληματισμό μας:

• Την καθυστέρηση που υπάρχει στην Ελλάδα σχετικώς με την παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα.

• Τις ιδιαίτερες ανάγκες και προβλήματα μεμονωμένων μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων, αλλά και του Σχολείου ως συστήματος, που επιτάσσουν την ένταξη των ψυχολογικών υπηρεσιών στην Εκπαίδευση, στο Σχολείο και στην Κοινότητα.

• Την ανάγκη της ψυχολογικής υποθεμελίωσης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

• Την ανάγκη της ψυχολογικής υποθεμελίωσης και στήριξης του παιδαγωγικού έργου των διδασκόντων.

• Την ανάγκη της ψυχολογικής στήριξης των διδασκόντων.

• Την ανάγκη της ψυχολογικής στήριξης των μαθητών.

• Την ανάγκη της ψυχολογικής στήριξης των γονέων και κηδεμόνων.

• Την ανάγκη να γίνει ιεράρχηση των προβλημάτων και της διαδικασίας παρέμβασης.

• Την νέα, ραγδαίως μεταβαλλόμενη κοινωνική και σχολική πραγματικότητα, με εδραιωμένη την τάση για πολυπολιτισμική προοπτική που επιβάλλει την θεσμοθετημένη εισαγωγή της παροχής ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο και την Κοινότητα προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι πιεστικές, εν πολλοίς, ανάγκες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

• Το γεγονός ότι η διαδικασία ένταξης, λειτουργικής προσαρμογής και απόδοσης στο σημερινό σχολείο δεν είναι ούτε αυτονόητη ούτε δεδομένη και αναδεικνύεται σε παράγοντα αποφασιστικής σημασίας για την εσωτερική σχολική ζωή, για την εξωτερική μαθητική ζωή, για το εκπαιδευτικό σύστημα, για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, την οικογένεια, την Κοινότητα.

• Το γεγονός ότι τα προβλήματα των ατόμων και των οικογενειών, οι δυσλειτουργίες των φορέων και των θεσμών που συνθέτουν την Κοινότητα αντανακλώνται και διαπερνούν την ζωή των εταίρων στο Σχολείο, το έργο και την απόδοση μαθητών και εκπαιδευτικών.

• Το γεγονός ότι τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες του Σχολείου διαχέονται στην Κοινότητα, την επηρεάζουν, την καθορίζουν, την προσδιορίζουν, και την χαρακτηρίζουν.

• Την ανάγκη για αναδιοργάνωση των σπουδών Ψυχολογίας, σε επίπεδο προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, σε αντιστοιχία με την αναδιοργάνωση των σπουδών Ψυχολογίας και άσκησης του επαγγέλματος του Ψυχολόγου στο σύνολο των Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης.

• Κατά συνέπεια όλων των ανωτέρω, την ανάγκη για επιλογή του κατάλληλου οργανωτικού και λειτουργικού συστήματος για την οργάνωση και παροχή των ψυχολογικών υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες, για την ψυχολογική υποθεμελίωση και στήριξη του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου στο Σχολείο και την Εκπαίδευση, μέσα στο Σχολείο και στην Κοινότητα, εναλλακτικώς ή σε επί μέρους συνδυασμό:

   - Εξωσχολικές κοινοτικές δομές: Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κοινωνικές Υπηρεσίες, Κέντρα Πρόληψης, Κέντρα Κοινωνικής Μέριμνας.

   - Εκπαιδευτικές δομές: Προσθήκη στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα και τη σημερινή διοικητική δομή διαδικασιών ψυχολογικής υποστήριξης, μέσα στο Σχολείο ή έξω από το Σχολείο, είτε στα Γραφεία Εκπαίδευσης είτε στην Περιφέρεια όπως συμβαίνει π.χ. στην περίπτωση των ΚΕΔΔΥ, των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, καθοδηγούμενη και εποπτευόμενη σε όλες τις περιπτώσεις από τα ανάλογα εποπτικά όργανα των εκπαιδευτικών.

   - Ένταξη των ψυχολογικών υπηρεσιών, της ψυχολογικής υποστήριξης και παρέμβασης σε ένα λειτουργικό σύστημα, με τις λιγότερες προβλεπόμενες λειτουργικές και διοικητικές παθογένειες, με άξονες τον Εκπαιδευτικό, τον Μαθητή και την Οικογένεια, μέσα στο Σχολείο και στην Κοινότητα, εμπλουτισμένο με νέες λειτουργίες και σε νέα οργανωτική και λειτουργική βάση. Με διασύνδεση των ψυχολογικών υπηρεσιών που ενδυναμώνουν ένα Σχολείο ενταγμένο στην Κοινότητα, που υποθεμελιώνουν με τα δεδομένα της επιστήμης της Ψυχολογίας το εκπαιδευτικό-παιδαγωγικό έργο, που στηρίζουν τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών, που καλλιεργούν την προαγωγή της ψυχικής και σωματικής υγείας, που προωθούν μέτρα πρόληψης, που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα και διασυνδέουν την διαδικασία της Εκπαίδευσης με την Οικογένεια και την Κοινότητα.

• Το αναντίρρητο, ότι ανάλογα με το οργανωτικό σχήμα, με το οποίο θα οργανωθούν οι υπηρεσίες και τα προγράμματα παροχής ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο και την Κοινότητα, θα έχουμε ή την μέγιστη δυνατή απόδοση και ανταποδοτικότητα των ψυχολογικών υπηρεσιών και προγραμμάτων στο Σχολείο και στην Κοινότητα ή την αποτυχία και την κατάρρευση του θεσμού.

Η επιτυχημένη λειτουργία, απόδοση και ανταποδοτικότητα των προγραμμάτων και των υπηρεσιών που παρέχονται από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.), το οποίο θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 2327/1995 (ΦΕΚ 156/τ.Α΄/31.07.1995, άρθρο 4), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και το οποίο στα δεκαπέντε (15) χρόνια λειτουργίας του έχει να επιδείξει αποτελεσματικότητα και διαρκώς αυξανόμενη αποδοτικότητα και ανταποδοτικότητα, μας οδήγησε να επιλέξουμε ένα οργανωτικό και λειτουργικό πρότυπο δοκιμασμένο στην πράξη.

Επιλέξαμε και προτείνουμε το οργανωτικό πρότυπο της «αυτοοργάνωσης» και «επαγγελματικής αυτορύθμισης» των ψυχολόγων, σε ό,τι αφορά την προετοιμασία, την οργάνωση, την λειτουργία και την παροχή των ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα, στην προοπτική της μέγιστης ποιότητας και της οριζόντιας έκτασης των δραστηριοτήτων τους [στην βάση ενός αυστηρώς καθορισμένου θεσμικού πλαισίου και προβλεπομένων εξουσιοδοτικών διατάξεων για την ανάπτυξη και παροχή των ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο και την Κοινότητα], προκειμένου να αποφευχθούν οργανωτικές δυσλειτουργίες, διακλαδικές αντιπαραθέσεις, περιχαρακώσεις, αυτοακυρώσεις, περιθωριοποίηση του έργου και ακύρωση του ρόλου του Ψυχολόγου.

Όλοι οι ψυχολόγοι που θα συμμετέχουν στην παροχή των ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο και την Κοινότητα, από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου έως τον «Ψυχολόγο Μέλος της Κινητής Μονάδας» ή τον «Ψυχολόγο Μέλος της Μονάδας Άμεσης Παρέμβασης ανά την Επικράτεια» για την παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στα πλέον απομακρυσμένα Σχολεία και Κοινότητες, ή/και όπου υπάρχει άμεση ανάγκη παρέμβασης, θα κρίνονται με βάση τις επιλογές τους που οδήγησαν στο συγκεκριμένο κάθε φορά αποτέλεσμα των παρεμβάσεών τους. Η κρίση αυτή και αξιολόγηση θα γίνεται και από τους ίδιους τους χρήστες των ψυχολογικών υπηρεσιών, οι οποίοι θα παρεμβαίνουν αποφασιστικώς και θα δρουν καταλυτικώς στην περαιτέρω πορεία ανάπτυξης της υπηρεσίας ή του προγράμματος. Το ίδιο το Σχολείο και η Κοινότητα θα αξιολογούν το έργο του Ινστιτούτου, στο τελικό αποτέλεσμα των επιλογών οργάνωσης και λειτουργίας του, από το εάν ωφελήθηκαν και σε ποιό βαθμό από την παροχή των ψυχολογικών υπηρεσιών, τις οποίες συμφωνήθηκε να λάβουν, εάν τις έλαβαν και σε ποια ποιότητα τις έλαβαν. Οι εκπαιδευτικοί, τα όργανα και οι φορείς τους, οι μαθητές, οι γονείς και οι φορείς τους, θα θέτουν τα αίτημα για μελέτη, προγραμματισμό και παρέμβαση και ο Ψυχολόγος (ως άτομο και ομάδα, ως Ινστιτούτο, ως διοικητικό και επιστημονικό-επαγγελματικό προσωπικό και συνεργάτες), θα παρέχει τις ψυχολογικές υπηρεσίες με βάση προγραμματικές συμφωνίες ελεύθερα κι ισότιμα υπογεγραμμένες.

Επιπροσθέτως, θα καθορίζεται σαφώς ότι όσοι παρέχουν ψυχολογικές υπηρεσίες στο Σχολείο και στην Κοινότητα, παρέχουν το έργο τους, ως επιστημονική-επαγγελματική πράξη, με ατομική τους επιστημονική-επαγγελματική ευθύνη και υποχρέωση, με βάση την επιστημονική-επαγγελματική δεοντολογία, και με βάση τις διατάξεις του σχετικού κεφαλαίου του Εσωτερικού Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου και τις διατάξεις της σχετικής νομοθεσίας για την άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου στην Ελλάδα, καθώς και το συνολικό θεωρητικό και πρακτικό πλαίσιο της παροχής των συγκεκριμένων συμφωνηθέντων ψυχολογικών υπηρεσιών.

Θα αποτιμάται ταυτοχρόνως και η ανταποδοτικότητα του έργου του Ινστιτούτου, της Διοίκησης, των εργαζομένων, των συνεργατών και ως οικονομικής μονάδας, ακόμη και με μεγέθη σχέσεων κόστους/απόδοσης, με δεδομένη την επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και την διάθεση εθνικών πόρων, και τον κοινωνικό χαρακτήρα της αποστολής του.

Με των εντοπισμό των δυσλειτουργιών θα λαμβάνονται τα πολιτικά και διοικητικά εκείνα μέτρα που θα οδηγούν σε υπέρβαση των αδυναμιών.

Με τον χαρακτήρα του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου, υπό αυστηρό, θεσμικώς κατοχυρωμένο, διοικητικό και οικονομικό έλεγχο και την άμεση πολιτική ευθύνη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Ινστιτούτο θα αποδώσει έργο πολλαπλάσιο από αυτό που θα αναλογούσε για τον ίδιο κονδύλι του Προϋπολογισμού εάν αυτό διατίθετο για την πλήρωση θέσεων Ψυχολόγων ΠΕ σε σχολικές μονάδες.

Στην περίπτωση που θα είχαμε την ένταξη ανεξαρτήτων-μεμονωμένων ψυχολόγων σε κάθε σχολική μονάδα, (σε όσες από αυτές θα ήταν δυνατό να πληρωθούν θέσεις Ψυχολόγων ΠΕ), τότε κατά ασφαλή πρόβλεψη με βάση τα δεδομένα της ιστορικής και συγχρονικής συγκριτικής μεθόδου έρευνας και μελέτης των θεσμών, οι ψυχολόγοι αυτοί θα ενσωματώνονταν στο σύστημα, θα αποτελούσαν μέρος της παθολογίας του, θα την αναπαρήγαγαν, θα γίνονταν μέρος του προβλήματος, θα ακυρώνονταν. Το αποτέλεσμα θα ήταν η περιθωριοποίησή τους και μαζί μ’ αυτό και η κατάρρευση του θεσμού της παροχής ψυχολογικών υπηρεσιών στο Σχολείο.

Συνοπτικώς, ο Ψυχολόγος εντάσσεται λειτουργικώς στο Σχολείο και στην Κοινότητα. Παρέχει το έργο του μέσα στο Σχολείο και μέσα στην Κοινότητα. Όμως, οργανικώς εντάσσεται στο δυναμικό του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα, με επιλογή σχέσεων εργασίας: σύμβασης εξαρτημένης σχέσης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου, ή σύμβασης μίσθωσης έργου. Ο Ψυχολόγος αξιολογείται διαρκώς για το έργο του και την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεών του, ως άτομο και ως ομάδα, ως Ινστιτούτο και συνεργάτες. Η διαδικασία αυτή θα είναι αμέσως συναρτημένη με την αξιολόγηση του συνόλου της λειτουργίας και των παρεχομένων υπηρεσιών από το Ινστιτούτο, με τις επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων που διορίζει το Διοικητικό Συμβούλιο και την Εξωτερική Επιτροπή Αξιολόγησης, με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου, και, εν τέλει, με την απόδοση του καθενός και του συνόλου των συνεργατών, των εργαζομένων και της Διοίκησης του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα.

Επί των Άρθρων

Με το άρθρο 1 καθιερώνεται η παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες, η ψυχολογική υποθεμελίωση και στήριξη του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου και η προστασία των μαθητών, ως βασικό μέλημα της Πολιτείας και ως θεμελιώδες ατομικό και συλλογικό δικαίωμα των πολιτών, των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών. Για την επίτευξη του βασικού αυτού σκοπού συνιστάται Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, υπό την επωνυμία: Ινστιτούτο Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα - Ι.Ψ.Υ.Σ., με έδρα την Αθήνα και την δυνατότητα να ιδρύονται παραρτήματα σε Περιφέρειες της χώρας. Το Ινστιτούτο λόγω της ιδιαίτερης σημασίας της αποστολής του υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο.

Με το άρθρο 2 καθορίζονται οι σκοποί του Ινστιτούτου, που είναι η έρευνα, ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η λειτουργία υπηρεσιών και προγραμμάτων, όπως: Ψυχολογικής υποθεμελίωσης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, ψυχολογικής υποθεμελίωσης και στήριξης του παιδαγωγικού έργου των διδασκόντων, ψυχολογικής στήριξης των διδασκόντων, ψυχολογικής στήριξης των μαθητών, ψυχολογικής στήριξης των γονέων και κηδεμόνων, ανάπτυξη και λειτουργία Σχολών Γονέων. Η ψυχολογική στήριξη ειδικών ομάδων του πληθυσμού. Η διαφύλαξη, η προώθηση ή αποκατάσταση της ψυχικής υγείας παιδιού ή ομάδας παιδιών η οποία ευρίσκεται σε κίνδυνο ή έχει διαταραχθεί από περιβαλλοντικές, πολιτισμικές, κοινωνικές, κοινοτικές, σχολικές ή οικογενειακές επιδράσεις ή και από εσωτερικές συγκρούσεις. Η ανάπτυξη υπηρεσιών και προγραμμάτων πρωτογενούς πρόληψης προβλημάτων σχολικής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, δευτερογενούς πρόληψης εστιασμένης σε μαθητές που παρουσιάζουν προβλήματα σχολικής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, τριτογενούς παρέμβασης, για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που περιλαμβάνει αρχική-συμβουλευτική παρέμβαση, ή ολοκληρωμένη-θεραπευτική παρέμβαση. Σε ειδικές περιπτώσεις γίνεται παραπομπή σε εξειδικευμένους φορείς και υπηρεσίες. Η ανάπτυξη υπηρεσιών και προγραμμάτων συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς, στη σχολική και μαθησιακή αξιολόγηση, στην εσωτερική εποπτεία του Σχολείου, στην κατάρτιση προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση κρίσεων, συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην εξωτερική εποπτεία του Σχολείου, στην κατάρτιση προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση κρίσεων στην Κοινότητα. Η ανάπτυξη υπηρεσιών και προγραμμάτων άσκησης προληπτικής παρέμβασης στο πλαίσιο στήριξης της οικογένειας και κινητοποίησης των λοιπών κοινωνικών φορέων μέσω του Σχολείου και της Κοινότητας, για τον σκοπό αυτό. Η ανάπτυξη προγραμμάτων ερευνών σε τοπικό, περιφερειακό και σε επίπεδο Επικράτειας, για την διαπίστωση και αξιολόγηση των αναγκών, και τον καθορισμό των διαφόρων επιπέδων ψυχολογικής παρέμβασης. Καθορίζεται ότι πάγια υποχρέωση του Ινστιτούτου είναι η εισήγηση προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων των θεμάτων που αφορούν στην επίτευξη των σκοπών του, την μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων και της ανταποδοτικότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

Με το άρθρο 3 καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι χώροι ανάπτυξης και λειτουργίας των υπηρεσιών και προγραμμάτων του Ινστιτούτου: Σε σχολικές μονάδες, σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α΄ ή Β΄ Βαθμού, σε φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα, σε οργανισμούς, σε ιδιωτικούς φορείς, με βάση συγκεκριμένη διαδικασία όπως αυτή προσδιορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα (Ι.Ψ.Υ.Σ.), και με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι χώροι στους οποίους αναπτύσσονται, λειτουργούν και παρέχονται οι υπηρεσίες και τα προγράμματα, πέραν αυτών που ανήκουν στο Ινστιτούτο, είναι αυτοί που παραχωρούνται από τους χρήστες των υπηρεσιών και των προγραμμάτων του Ινστιτούτου και πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις. Καθορίζεται ότι τα λειτουργικά έξοδα των χώρων αυτών και η υλικοτεχνική υποδομή αναλαμβάνονται από τον αποδέκτη των υπηρεσιών και των προγραμμάτων και δεν βαρύνουν το Ι.Ψ.Υ.Σ..

Με το άρθρο 4 καθορίζεται ότι οι υπηρεσίες και το σύνολο της λειτουργίας του Ι.Ψ.Υ.Σ. οργανώνονται, αναπτύσσονται και λειτουργούν με βάση τις διατάξεις της κειμένης νομοθεσίας και τον Εσωτερικό Κανονισμό, ο οποίος διαμορφώνεται με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και με τον οποίο καθορίζονται ειδικότερα τα θέματα των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου, του Προέδρου, του Αναπληρωτή Προέδρου και των Μελών του, του Γενικού Διευθυντή, η διάρθρωση των υπηρεσιών του, η σύσταση θέσεων προσωπικού, τα θέματα της πρόσληψης υπαλληλικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εξαρτημένης σχέσης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου, ή με σύμβαση μίσθωσης έργου, για την υλοποίηση των προγραμμάτων και την παροχή των υπηρεσιών. Στο Ινστιτούτο δυνατόν να αποσπώνται υπάλληλοι του Δημοσίου και φορέων του δημοσίου τομέα.

Με το άρθρο 5 καθορίζεται η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου, το έργο και οι αρμοδιότητες. Επιλέγεται η σύνθεση από ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες ψυχολόγους, με επαγγελματική εμπειρία.

Με το άρθρο 6 καθορίζονται τα προσόντα και οι αρμοδιότητες του Γενικού Διευθυντή ο οποίος διευθύνει τις υπηρεσίες του Ινστιτούτου και μεριμνά για την εφαρμογή των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και την προώθηση των σκοπών του Ινστιτούτου, με βάση τις διατάξεις της κειμένης νομοθεσίας και τον Εσωτερικό Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα.

Με το άρθρο 7 καθορίζονται οι πόροι του Ινστιτούτου η διαδικασία οικονομικού ελέγχου και τα προνόμια που του παραχωρούνται. Επιχορηγείται από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Άλλοι πόροι είναι όσοι αποφασίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο και ιδίως τα έσοδα από την εκτέλεση ερευνητικών προγραμμάτων και παροχή υπηρεσιών, από την εκτέλεση έργων που του ανατίθενται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, από δωρεές, από χρηματοδοτήσεις και επιχορηγήσεις φορέων και οργανισμών της Ημεδαπής ή της Αλλοδαπής, από Ευρωπαϊκά Προγράμματα και από τέλη συμμετοχής, ατόμων ή φορέων, στα εκτελούμενα προγράμματα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Ο οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος του Ινστιτούτου γίνεται από ορκωτούς ελεγκτές που ορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Το Ινστιτούτο απολαμβάνει όλων των προνομίων του Ελληνικού Δημοσίου πλην των φορολογικών απαλλαγών.

Με το άρθρο 8 καθορίζονται οι διαδικασίες διαμόρφωσης του Μητρώου Ψυχολόγων, επιστημόνων-επαγγελματιών συνεργατών του Ινστιτούτου. Προσδιορίζεται ότι όλοι όσοι παρέχουν έργο Ψυχολόγου στο Σχολείο και στην Κοινότητα, κατά την έννοια του Νόμου 991/79 (ΦΕΚ 278/τ.Α΄/20-12-19979), είναι κάτοχοι Άδειας Ασκήσεως του Επαγγέλματος του Ψυχολόγου, που χορηγείται με βάση τις διατάξεις του ιδίου νόμου, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Επίσης, ότι όσοι παρέχουν ψυχολογικές υπηρεσίες στο Σχολείο και στην Κοινότητα παρέχουν το έργο τους, ως επιστημονική-επαγγελματική πράξη, με ατομική τους επιστημονική-επαγγελματική ευθύνη και υποχρέωση, με βάση την κείμενη νομοθεσία και την επιστημονική-επαγγελματική δεοντολογία, και με βάση τις διατάξεις του σχετικού κεφαλαίου του Εσωτερικού Κανονισμού.

Με το άρθρο 9 καθορίζονται οι διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας της «Εξωτερικής Επιτροπής Αξιολόγησης» του έργου του Ινστιτούτου η οποία αξιολογεί την λειτουργία, την απόδοση και την ανταποδοτικότητα του συνόλου του έργου, των υπηρεσιών και των προγραμμάτων του. Προσδιορίζεται ότι στην Εξωτερική Επιτροπή Αξιολόγησης μπορούν να υποβάλλουν απευθείας εκθέσεις ή υπομνήματα αναφερόμενα στην λειτουργία, στην απόδοση και την ανταποδοτικότητα του συνόλου του έργου, των παρεχομένων υπηρεσιών και προγραμμάτων του οι τελικοί αποδέκτες των ψυχολογικών υπηρεσιών, φορείς, ή άτομα και ομάδες. Η Επιτροπή συντάσσει την Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης και την υποβάλλει κατά τον μήνα Σεπτέμβριο απευθείας στο Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η οποία κατατίθεται από τον υπουργό στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων. Στην σύνθεσή της περιλαμβάνεται από ένας εκπρόσωπος: Της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ίσος αριθμός ψυχολόγων, με Πρόεδρο τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Με το άρθρο 10 καθορίζεται ότι εντός δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του νόμου οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων που ιδρύθηκαν με τον νόμο 1894/1990 (ΦΕΚ 110/τ.Α΄/27.08.1990), καταργούνται και το προσωπικό που έχει αποσπασθεί σε αυτούς επανέρχεται στις μονάδες του ή τις υπηρεσίες του. Το προσωπικό των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων που έχει διορισθεί απευθείας σε αυτούς μετατίθεται σε άλλες μονάδες και υπηρεσίες του Δημοσίου και φορέων του δημοσίου τομέα.

Με το άρθρο 11 καθορίζεται η έναρξη ισχύος των διατάξεων του νόμου.


ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

Παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες, ψυχολογική υποθεμελίωση και στήριξη του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου, και σύσταση ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ


Άρθρο 1
Καθιέρωση - Σύσταση - Επωνυμία - Έδρα

1. Καθιερώνεται η παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες, η ψυχολογική υποθεμελίωση και στήριξη του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου και η προστασία των μαθητών, ως βασικό μέλημα της Πολιτείας και ως θεμελιώδες ατομικό και συλλογικό δικαίωμα των πολιτών, των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών.
2. Προς επίτευξη του βασικού αυτού σκοπού συνιστάται Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ), υπό την επωνυμία «Ινστιτούτο Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα» και το αρκτικόλεξο «Ι.Ψ.Υ.Σ.», την διεθνή επωνυμία «Institute of Psychological Services in the School and the Community» και το αρκτικόλεξο «I.Psy.S.Sc.», το οποίο υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
3. Έδρα του Ι.Ψ.Υ.Σ. ορίζεται η Αθήνα. Με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου μπορεί να ιδρύονται παραρτήματα σε Περιφέρειες και περιοχές της χώρας.
4. Το Ι.Ψ.Υ.Σ. διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο και διευθύνεται από τον Γενικό Διευθυντή.


Άρθρο 2
Σκοποί

Α. Οι σκοποί του Ι.Ψ.Υ.Σ. είναι η έρευνα, ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η λειτουργία υπηρεσιών και προγραμμάτων, ως ακολούθως:
1. Υπηρεσίες και προγράμματα ψυχολογικής υποθεμελίωσης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
2. Υπηρεσίες και προγράμματα ψυχολογικής υποθεμελίωσης και στήριξης του παιδαγωγικού έργου των διδασκόντων.
3. Υπηρεσίες και προγράμματα ψυχολογικής στήριξης των διδασκόντων.
4. Υπηρεσίες και προγράμματα ψυχολογικής στήριξης των μαθητών.
5. Υπηρεσίες και προγράμματα ψυχολογικής στήριξης των γονέων και κηδεμόνων.
6. Υπηρεσίες και προγράμματα Σχολών Γονέων.
7. Υπηρεσίες και προγράμματα ψυχολογικής στήριξης ειδικών ομάδων του πληθυσμού. Διαφύλαξης, προώθησης ή αποκατάστασης της ψυχικής υγείας παιδιού ή ομάδας παιδιών η οποία ευρίσκεται σε κίνδυνο ή έχει διαταραχθεί από περιβαλλοντικές, πολιτισμικές, κοινωνικές, κοινοτικές, σχολικές ή οικογενειακές επιδράσεις ή και από εσωτερικές συγκρούσεις.
8. Υπηρεσίες και προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης προβλημάτων σχολικής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
9. Υπηρεσίες και προγράμματα δευτερογενούς πρόληψης εστιασμένης σε μαθητές που παρουσιάζουν προβλήματα σχολικής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.
10. Υπηρεσίες και προγράμματα τριτογενούς παρέμβασης, για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που περιλαμβάνει αρχική-συμβουλευτική παρέμβαση, ή ολοκληρωμένη- θεραπευτική παρέμβαση. Σε ειδικές περιπτώσεις γίνεται παραπομπή σε εξειδικευμένους φορείς και υπηρεσίες.
11. Υπηρεσίες και προγράμματα συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς, στη σχολική και μαθησιακή αξιολόγηση, στην εσωτερική εποπτεία του Σχολείου, στην κατάρτιση προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση κρίσεων.
12. Υπηρεσίες και προγράμματα συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκηση στην εξωτερική εποπτεία του Σχολείου, στην κατάρτιση προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση κρίσεων στην Κοινότητα.
13. Υπηρεσίες και προγράμματα άσκησης προληπτικής παρέμβασης στο πλαίσιο στήριξης της οικογένειας και κινητοποίησης των λοιπών κοινωνικών φορέων μέσω το Σχολείου και της Κοινότητας, για τον σκοπό αυτό.
14. Προγράμματα ερευνών σε τοπικό, περιφερειακό και σε επίπεδο Επικράτειας, για την διαπίστωση και αξιολόγηση των αναγκών, και τον καθορισμό των διαφόρων επιπέδων ψυχολογικής παρέμβασης στο Σχολείο και στην Κοινότητα.

Β. Θεμελιώδης σκοπός του Ι.Ψ.Υ.Σ. είναι η ανάπτυξη κάθε προγράμματος και υπηρεσίας που συμβάλλει στην επίτευξη του βασικού σκοπού της ίδρυσης και λειτουργία του Ι.Ψ.Υ.Σ..

Γ. Πάγια υποχρέωση του Ι.Ψ.Υ.Σ. είναι η εισήγηση προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων των θεμάτων που αφορούν στην επίτευξη των σκοπών του, την μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων και της ανταποδοτικότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

Δ. Για την επίτευξη των σκοπών του, το Ι.Ψ.Υ.Σ. εξασφαλίζει την υλικοτεχνική και επιστημονική υποδομή, καθώς και τη διάδοση του εκπαιδευτικού και επιμορφωτικού υλικού, επιδιώκει την ενσωμάτωση της τεχνολογίας της πληροφορίας και των επικοινωνιών με τη χρήση σύγχρονων πολυμέσων και λογισμικού, και υλοποιεί ειδικά ερευνητικά και επιμορφωτικά προγράμματα, και προγράμματα παρέμβασης για άτομα, οργανισμούς και φορείς και προγράμματα ψυχολογικής στήριξης για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς.


Άρθρο 3
Ανάπτυξη, λειτουργία και παροχή των Υπηρεσιών και των Προγραμμάτων

Α. Οι Υπηρεσίες και τα Προγράμματα του Ι.Ψ.Υ.Σ. αναπτύσσονται, λειτουργούν και παρέχονται:
1. Σε κάθε σχολική μονάδα εφόσον αυτή έχει υπογράψει σχετική προγραμματική συμφωνία με το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ψ.Υ.Σ. και έχει ενταχθεί στο σχετικό δίκτυο, όπως η διαδικασία αυτή προσδιορίζεται στον «Εσωτερικό Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα (Ι.Ψ.Υ.Σ.)», και με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
2. Σε κάθε φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα εφόσον αυτός έχει υπογράψει την σχετική προγραμματική συμφωνία με το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ψ.Υ.Σ..
3. Σε κάθε Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α΄ ή Β΄ Βαθμού εφόσον αυτός έχει υπογράψει την σχετική προγραμματική συμφωνία με το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ψ.Υ.Σ..
4. Σε κάθε ιδιωτικό φορέα εφόσον αυτός έχει υπογράψει την σχετική προγραμματική συμφωνία με το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ψ.Υ.Σ..

Β. Οι χώροι στους οποίους αναπτύσσονται, λειτουργούν και παρέχονται οι Υπηρεσίες και τα Προγράμματα του Ι.Ψ.Υ.Σ., πέραν των χώρων που ανήκουν στο Ι.Ψ.Υ.Σ., είναι:
1. Χώροι οι οποίοι παραχωρούνται από τις μονάδες και τους φορείς που έχουν υπογράψει την σχετική προγραμματική συμφωνία, και πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις για την παροχή των Υπηρεσιών και των Προγραμμάτων του Ι.Ψ.Υ.Σ..
2. Ειδικοί χώροι οι οποίοι παραχωρούνται εντός των σχολικών μονάδων που έχουν υπογράψει την σχετική προγραμματική συμφωνία με το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ψ.Υ.Σ., και πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις για την παροχή των Υπηρεσιών και των Προγραμμάτων του Ι.Ψ.Υ.Σ...

Γ. Τα λειτουργικά έξοδα των χώρων που αναφέρονται στις περιπτώσεις 1 και 2 της παραγράφου Β του παρόντος άρθρου, στους οποίους αναπτύσσονται, λειτουργούν και παρέχονται οι Υπηρεσίες και τα Προγράμματα του Ι.Ψ.Υ.Σ. και η υλικοτεχνική υποδομή αναλαμβάνονται από τον αποδέκτη των υπηρεσιών και των προγραμμάτων και δεν βαρύνουν το Ι.Ψ.Υ.Σ..


Άρθρο 4
Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας

1. Οι υπηρεσίες και το σύνολο της λειτουργίας του Ι.Ψ.Υ.Σ. οργανώνονται, αναπτύσσονται και λειτουργούν με βάση τις διατάξεις της κειμένης νομοθεσίας και τον «Εσωτερικό Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα (Ι.Ψ.Υ.Σ.)».
2. Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης διαμορφώνεται ο «Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα (Ι.Ψ.Υ.Σ.)» με τον οποίο καθορίζονται ειδικότερα τα θέματα των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου, του Προέδρου, του Αναπληρωτή Προέδρου και των Μελών του, του Γενικού Διευθυντή, η διάρθρωση των υπηρεσιών του, η σύσταση θέσεων προσωπικού και κάθε άλλη λεπτομέρεια που αφορά στην οργάνωση και λειτουργία του.
3. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, και Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται τα θέματα αποζημίωσης του Προέδρου, του Αναπληρωτή Προέδρου, των Μελών και του Γενικού Διευθυντή του Ι.Ψ.Υ.Σ..
4. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού, είναι δυνατή η απόσπαση στο Ι.Ψ.Υ.Σ. υπαλλήλων του Δημοσίου και φορέων του δημοσίου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 14, παράγραφος 1 του νόμου 2190/1994 (ΦΕΚ 28Α΄).
5. Η πρόσληψη υπαλληλικού προσωπικού και επιστημονικού-επαγγελματικού προσωπικού με σύμβαση εξαρτημένης σχέσης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου, ή με σύμβαση μίσθωσης έργου, για την υλοποίηση των προγραμμάτων και την παροχή των υπηρεσιών, γίνεται με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ψ.Υ.Σ..


Άρθρο 5
Διοικητικό Συμβούλιο - Σύνθεση, Αρμοδιότητες

1. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ψ.Υ.Σ. είναι επταμελές και απαρτίζεται από τον Πρόεδρο, και τα Μέλη.
2. Ο Πρόεδρος, και τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ψ.Υ.Σ. διορίζονται από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για τριετή θητεία. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ένα εκ των μελών ως Αναπληρωτής Πρόεδρου.
3. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ψ.Υ.Σ. είναι ψυχολόγος και καθηγητής Ψυχολογίας ή ψυχολόγος και αναπληρωτής καθηγητής Ψυχολογίας, σε Τμήμα Ψυχολογίας Α.Ε.Ι. της Ημεδαπής.
4. Τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ψ.Υ.Σ. είναι:
    I. Ένας ψυχολόγος με επταετή, τουλάχιστον, εμπειρία στην άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου, κάτοχος διπλώματος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Σχολική Ψυχολογία ή/και Διδακτορικού Διπλώματος στην Σχολική Ψυχολογία.
    II. Ένας ψυχολόγος με επταετή, τουλάχιστον, εμπειρία στην άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου, κάτοχος διπλώματος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Κοινοτική ή Κοινωνική Ψυχολογία ή/και Διδακτορικού Διπλώματος στην Κοινοτική ή Κοινωνική Ψυχολογία.
    III. Ένας ψυχολόγος με επταετή, τουλάχιστον, εμπειρία στην άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου, κάτοχος διπλώματος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Κλινική Ψυχολογία ή/και Διδακτορικού Διπλώματος στην Κλινική Ψυχολογία.
    IV. Ένας ψυχολόγος με επταετή, τουλάχιστον, εμπειρία στην άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου, κάτοχος διπλώματος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Συμβουλευτική ή στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία ή/και Διδακτορικού Διπλώματος στην Συμβουλευτική ή στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία.
    V. Ένας ψυχολόγος με επταετή, τουλάχιστον, εμπειρία στην άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου, κάτοχος διπλώματος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οργανωτική/Οργανωσιακή Ψυχολογία ή/και Διδακτορικού Διπλώματος στην Οργανωτική/Οργανωσιακή Ψυχολογία.
    VI. Ένας ψυχολόγος εκπρόσωπος της αντιπροσωπευτικής επιστημονικής-επαγγελματικής συνδικαλιστικής οργάνωσης των ψυχολόγων της χώρας.
5. Αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου είναι:
    I. Να διοικεί το Ι.Ψ.Υ.Σ. με βάση τις διατάξεις της κειμένης νομοθεσίας και τον Εσωτερικό Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα (Ι.Ψ.Υ.Σ.).
    II. Να μεριμνά για την μεγιστοποίηση της απόδοσης και της ανταποδοτικότητας του έργου, των υπηρεσιών και των προγραμμάτων που αναπτύσσει το Ι.Ψ.Υ.Σ..


Άρθρο 6
Γενικός Διευθυντής - Καθήκοντα, Αρμοδιότητες

1. Ο Γενικός Διευθυντής του Ι.Ψ.Υ.Σ. διορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και είναι ψυχολόγος με δεκαετή, τουλάχιστον, εμπειρία στην άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου, κάτοχος διπλώματος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών σε κλάδο της Ψυχολογίας ή/και Διδακτορικού Διπλώματος σε κλάδο της Ψυχολογίας.
2. Ο Γενικός Διευθυντής του Ι.Ψ.Υ.Σ. διευθύνει τις υπηρεσίες του Ινστιτούτου και μεριμνά για την εφαρμογή των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και την προώθηση των σκοπών του Ινστιτούτου, με βάση τις διατάξεις της κειμένης νομοθεσίας και τον Εσωτερικό Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα (Ι.Ψ.Υ.Σ.).


Άρθρο 7
Πόροι

1. Το Ι.Ψ.Υ.Σ. επιχορηγείται από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
2. Άλλοι πόροι του Ι.Ψ.Υ.Σ. είναι όσοι αποφασίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο και ιδίως τα έσοδα από την εκτέλεση ερευνητικών προγραμμάτων και παροχή υπηρεσιών, από την εκτέλεση έργων που του ανατίθενται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, από δωρεές, από χρηματοδοτήσεις και επιχορηγήσεις φορέων και οργανισμών της Ημεδαπής ή της Αλλοδαπής, από Ευρωπαϊκά Προγράμματα και από τέλη συμμετοχής, ατόμων ή φορέων, στα εκτελούμενα προγράμματα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
3. Ο οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος του Ινστιτούτου γίνεται από δύο ορκωτούς ελεγκτές που ορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ψ.Υ.Σ.. Οι δαπάνες του ελέγχου βαρύνουν το Ι.Ψ.Υ.Σ..
4. Το Ι.Ψ.Υ.Σ. απολαμβάνει όλων των προνομίων του Ελληνικού Δημοσίου πλην των φορολογικών απαλλαγών.


Άρθρο 8
Μητρώο Ψυχολόγων

1. Εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ψ.Υ.Σ. εκδίδεται πρόσκληση ενδιαφέροντος για την υποβολή, από πλευράς των ενδιαφερομένων ψυχολόγων να ενταχθούν στο επιστημονικό-επαγγελματικό δυναμικό του Ι.Ψ.Υ.Σ., αιτήσεως και σχετικών δικαιολογητικών σπουδών, κατάρτισης και επαγγελματικής εμπειρίας, και συντάσσεται το Μητρώο Ψυχολόγων, επιστημόνων-επαγγελματιών συνεργατών του Ι.Ψ.Υ.Σ., το οποίο συμπληρώνεται διαρκώς και από το οποίο αντλούνται όλοι όσοι παρέχουν υπηρεσίες ή έργο Ψυχολόγου στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Ι.Ψ.Υ.Σ..
2. Όλοι όσοι παρέχουν έργο Ψυχολόγου στο Σχολείο και στην Κοινότητα, κατά την έννοια του Νόμου 991/79 (ΦΕΚ 278/τ.Α΄/20-12-19979), είναι κάτοχοι Άδειας Ασκήσεως του Επαγγέλματος του Ψυχολόγου, που χορηγείται με βάση τις διατάξεις του ιδίου νόμου όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
3. Όλοι όσοι παρέχουν ψυχολογικές υπηρεσίες στο Σχολείο και στην Κοινότητα παρέχουν το έργο τους, ως επιστημονική-επαγγελματική πράξη, με ατομική τους επιστημονική-επαγγελματική ευθύνη και υποχρέωση, με βάση την επιστημονική-επαγγελματική δεοντολογία, και με βάση τις διατάξεις του Εσωτερικού Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου Ψυχολογικών Υπηρεσιών στο Σχολείο και στην Κοινότητα (Ι.Ψ.Υ.Σ.).
4. Για προγράμματα των οποίων η ολοκλήρωση απαιτεί την συνεργασία και άλλων επιστημόνων, πέραν των ψυχολόγων –ενδεικτικώς, όπως αυτά της Πρόληψης και Αγωγής Υγείας στο Σχολείο και στην Κοινότητα-, απασχολούνται επαγγελματίες και άλλων αντιστοίχων κλάδων.


Άρθρο 9
Εξωτερική Επιτροπή Αξιολόγησης

1. Εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η «Εξωτερική Επιτροπή Αξιολόγησης» του έργου του Ι.Ψ.Υ.Σ., η οποία αξιολογεί την λειτουργία, την απόδοση και την ανταποδοτικότητα του συνόλου του έργου, των υπηρεσιών και των προγραμμάτων του Ι.Ψ.Υ.Σ.. Με την ίδια απόφαση ορίζεται κάθε λεπτομέρεια σχετικώς με την λειτουργία της Επιτροπής και τις αποζημιώσεις των μελών της. Η Επιτροπή είναι επταμελής, απαρτίζεται από τον Πρόεδρο, και τα Μέλη και διορίζεται για τριετή θητεία. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ένα εκ των μελών ως Αναπληρωτής Πρόεδρου.
2. Πρόεδρος της Επιτροπής ορίζεται ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων:
3. Μέλη της Επιτροπής είναι:
    I. Ένας ψυχολόγος μέλος ΔΕΠ σε Τμήμα Ψυχολογίας Α.Ε.Ι. της Ημεδαπής.
    II. Ένας ψυχολόγος με δεκαετή, τουλάχιστον, εμπειρία στην άσκηση του επαγγέλματος του Ψυχολόγου, κάτοχος διπλώματος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών σε κλάδο της Ψυχολογίας ή/και Διδακτορικού Διπλώματος σε κλάδο της Ψυχολογίας.
    III. Ένας ψυχολόγος εκπρόσωπος της αντιπροσωπευτικής επιστημονικής-επαγγελματικής συνδικαλιστικής οργάνωσης των ψυχολόγων της χώρας.
    IV. Ένας εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης.
    V. Ένας εκπρόσωπος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος.
    VI.Ένας εκπρόσωπος Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
4. Η θητεία των μελών της Επιτροπής δεν μπορεί να είναι περισσότερες από δύο συνεχόμενες θητείες κάθε φορά.
5. Τα μέλη της Επιτροπής δεν μπορεί να έχουν, διαρκούσης της θητείας τους, επιστημονική ή επαγγελματική σχέση με προγράμματα ή υπηρεσίες του Ι.Ψ.Υ.Σ..
6. Η Επιτροπή συνεδριάζει τακτικά ανά δίμηνο και έκτακτα όταν κριθεί αναγκαίο από τον Πρόεδρο ή κατόπιν έγγραφης αιτήσεως τριών μελών της, ή όταν ζητηθεί από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
7. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής μπορεί να καλούνται και να συμμετέχουν, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο Πρόεδρος, ο Αναπληρωτής Προέδρου, τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ο Γενικός Διευθυντής, οι εργαζόμενοι και συνεργάτες του Ι.Ψ.Υ.Σ., χρήστες των υπηρεσιών και προγραμμάτων του Ινστιτούτου, προκειμένου να δώσουν στοιχεία και πληροφόρηση για το έργο και τις δραστηριότητες του Ι.Ψ.Υ.Σ..
8. Το Διοικητικό Συμβούλιο, ο Γενικός Διευθυντής και οι υπηρεσίες του Ι.Ψ.Υ.Σ. θέτουν διαρκώς στην διάθεση της Επιτροπής και όποτε αυτή το ζητήσει, κάθε έγγραφο ή στοιχείο, προκειμένου να επιτελέσει το έργο της. Εξαιρούνται δεδομένα τα οποία εμπίπτουν στο επαγγελματικό απόρρητο του Ψυχολόγου (άρθρο 9 του νόμου 991/1979), ή σε όποιο άλλο επαγγελματικό απόρρητο.
9. Στην Εξωτερική Επιτροπή Αξιολόγησης μπορούν να υποβάλλουν απευθείας εκθέσεις ή υπομνήματα αναφερόμενα στην λειτουργία, στην απόδοση και την ανταποδοτικότητα του συνόλου του έργου, των υπηρεσιών και των προγραμμάτων του Ι.Ψ.Υ.Σ. οι αναφερόμενοι στο άρθρο 3 του παρόντος αποδέκτες φορείς, ή άτομα και ομάδες, οι τελικοί αποδέκτες των ψυχολογικών υπηρεσιών.
10. Η Επιτροπή συντάσσει την Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης και την υποβάλλει κατά τον μήνα Σεπτέμβριο απευθείας στο Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία κατατίθεται από τον υπουργό στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων.


Άρθρο 10
Μεταβατικές - Καταργούμενες διατάξεις

1. Εντός δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων που ιδρύθηκαν με τον νόμο 1894/1990 (ΦΕΚ 110/τ.Α΄/27.08.1990), καταργούνται και το προσωπικό που έχει αποσπασθεί σε αυτούς επανέρχεται στις μονάδες του ή τις υπηρεσίες του.
2. Το προσωπικό των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων που έχει διορισθεί απευθείας σε αυτούς μετατίθεται σε άλλες μονάδες και υπηρεσίες του Δημοσίου και φορέων του δημοσίου τομέα.


Άρθρο 11
Έναρξη ισχύος

Οι διατάξεις του παρόντος νόμου ισχύουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επί μέρους διατάξεις του.

Αθήνα, …………. 2009

Οι προτείνοντες Βουλευτές


   

 
Συνημμένα αρχεία
 
ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς την ΒΟΥΛΕΥΤΗ Α' ΑΘΗΝΩΝ κυρία ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΙΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ και ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΣ ΝΟΜΟΥ
 
 
Copyright © 2000 - Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος Όροι Χρήσης Online Επισκέπτες: 31
Τελευταία ενημέρωση : 13 Οκτώβριος 2020