Θεσμικό Πλαίσιο: Αποφάσεις Οργάνων τής Πολιτείας για το επάγγελμα του Ψυχολόγου
 
Καταδικάσθηκε «ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ», από Δικαστήριο τής Χώρας [ΠλΚ: 1064/08.04.2011].
 

Ασκήθηκε δίωξη για παράβαση διατάξεων του Αναγκαστικού Νόμου 1565/1939 (ΦΕΚ 16/τ.Α΄/14-01-1939), «Περί κώδικος ασκήσεως του ιατρικού επαγγέλματος», δηλαδή απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ιδιώνυμο αδίκημα. Με βάση το κατηγορητήριο: “Κατηγορείται ως υπαίτιος του ότι ... κατά το χρονικό διάστημα από τον μήνα Ιούλιο 2005 έως το έτος 2009 ... σφετερίστηκε τον τίτλο του Ιατρού ... ασκούσε παράνομα το ιατρικό επάγγελμα ... εκδίδοντας μάλιστα και σχετικές γνωματεύσεις που περιλαμβάνουν διάγνωση ψυχικής κατάστασης και συμβουλές θεραπείας χωρίς να έχει άδεια από το αρμόδιο Υπουργείο, χωρίς να είναι μέλος του Ιατρικού Συλλόγου και χωρίς να έχει πτυχίο της Ιατρικής Σχολής κάποιου Πανεπιστημίου... Για παράβαση των άρθρων 1, 12, 14, 26, 27 παρ.1, 53, 79 παρ. 1, 2, 111, 112 Α.Ν. 1565/39”.

 
  Κάντε το PSY.GR Πρώτη Σελίδα  
   
 
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αρχική σελίδα Site Map Επικοινωνία
  Members Only  
Ειδήσεις & Θέματα Ψυχολογίας
 
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 17 Ιανουάριος 2010
 

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ. Η Σχέση τής Κλινικής Ψυχολογίας με τους {άλλους} Εφαρμοσμένους Κλάδους τής Ψυχολογίας και την Ψυχοθεραπεία. Κλάδος Κλινικής Ψυχολογίας και Ψυχολογίας τής Υγείας τής Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛ.Ψ.Ε.). Επιμέλεια Έκδοσης: Αναστασία Καλαντζή – Αζίζι, Ευάγγελος Χ. Καραδήμας. Χορηγός: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΠΟΣ. Αθήνα, 2009.

Η Κλινική Ψυχολογία.

Ιστορική αναδρομή.  
Οι ριζες της Κλινικής Ψυχολογίας, ως εφαρμοσμένου, ξεχωριστού Κλάδου της Ψυχολογίας, εντοπίζονται λίγο πριν το τέλος του 19ου αιώνα. Το 1896 ο Lighter Witmer ίδρυσε την πρώτη «Ψυχολογική Κλινική» στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, στις Η.Π.Α..  Ο L. Witmer, ο οποίος ήταν μαθητής του Wilhelm Wund, εξέδωσε το πρώτο Περιοδικό Κλινικής Ψυχολογίας [''Journal of Clinical Psychology'', 1907-1935] και έβαλε και τις βάσεις και τις αρχές που διέπουν όλες τις εκφάνσεις του Κλάδου αυτού της Ψυχολογίας, οι οποίες ισχύουν έως σήμερα. 

………………………………………………….….
………………………………………………….….
………………………………………………….….
Αναστασία Καλαντζή – Αζίζι
Τομέας Ψυχολογίας, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Πανεπιστήμιο Αθηνών
E-mail: kalantzi@psych.uoa.gr

-------------------------------------------------------------------------------------------

Η Συμβουλευτική Ψυχολογία
και η σχέση της με την Κλινική Ψυχολογία

………………………………………………….….
………………………………………………….….
………………………………………………….….
Μαρία Μαλικιώση – Λοΐζου
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών
E-mail: mmalik@edc.uoa.gr


-------------------------------------------------------------------------------------------

Η Ψυχολογία της Υγείας
και η σχέση της με την Κλινική Ψυχολογία

………………………………………………….….
………………………………………………….….
………………………………………………….….
Ευάγγελος Χ. Καραδήμας
Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
E-mail: karademas@psy.soc.uoc.gr

-------------------------------------------------------------------------------------------

Η Σχολική Ψυχολογία
και η σχέση με την Κλινική Ψυχολογία

………………………………………………….….
………………………………………………….….
………………………………………………….….
Δημήτριος Νικολόπουλος
Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
E-mail: nikolopoulos@psy.soc.uoc.gr

-------------------------------------------------------------------------------------------

Η Οργανωσιακή Ψυχολογία
και η σχέση με την Κλινική Ψυχολογία

………………………………………………….….
………………………………………………….….
………………………………………………….….
Αλέξανδρος – Σταμάτιος Αντωνίου
Παιδαγωγικό Τμήμα, Πανεπιστήμιο Αθηνών
E-mail: asantoni@hol.gr

-------------------------------------------------------------------------------------------

Η σχέση της «Ψυχοθεραπείας»
με την Κλινική Ψυχολογία

Ι. Γενικά

Η «Ψυχοθεραπεία»
Η «Ψυχοθεραπεία» ως ένας ενιαίος εφαρμοσμένος Κλάδος μιας συγκεκριμένης Επιστήμης δεν υφίσταται. Σήμερα υπάρχουν εκατοντάδες μορφές ψυχολογικών θεραπειών, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με συγκεκριμένα θεωρητικά μοντέλα/ πρότυπα ή παραδείγματα. Αυτά τα θεωρητικά μοντέλα παρέχουν ένα πλαίσιο οργάνωσης της γνώσης από το δυνητικά τεράστιο εύρος των πληροφοριών που αφορούν τόσο την ανάπτυξη και θετική προσαρμογή  του ανθρώπου όσο και τις δυσλειτουργίες του. Εκτός αυτού, παρέχουν ένα πλαίσιο για τον καθορισμό και την ερμηνεία της ψυχικής αρρυθμίας και υπαγορεύουν ποιες είναι οι κατάλληλες μέθοδοι και στόχοι ψυχολογικών παρεμβάσεων για την αποκατάσταση της λειτουργικότητας του ατόμου.
Μελετώντας την ιστορία της Επιστήμης της Ψυχολογίας, διαπιστώνουμε τις καταβολές θεωρητικών – φιλοσοφικών ρευμάτων στη δημιουργία στη δημιουργία του υποβάθρου των διαφόρων θεωρητικών μοντέλων ή παραδειγμάτων., π.χ. Βουλησιαρχία, Δομισμός, Συμπεριφορισμός, Ψυχολογία της Μορφής, Ψυχανάλυση, Ανθρωπισμός, κ.ά. (Hergenhahn, 2005). Αυτά τα θεωρητικά παραδείγματα επηρέασαν και επηρεάζουν ακόμη, όχι μόνο την ίδια την Επιστήμη της Ψυχολογίας, αλλά και τις διάφορες μορφές ψυχολογικών θεραπειών.
………………………………………………….….
………………………………………………….….
………………………………………………….….
Αναστασία Καλαντζή – Αζίζι
Τομέας Ψυχολογίας, Τμήμα Φ.Π.Ψ., Πανεπιστήμιο Αθηνών
E-mail: kalantzi@psych.uoa.gr


   

 
 
Copyright © 2000 - Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος Όροι Χρήσης Online Επισκέπτες: 31
Τελευταία ενημέρωση : 13 Οκτώβριος 2020