Θεσμικό Πλαίσιο: Αποφάσεις Οργάνων τής Πολιτείας για το επάγγελμα του Ψυχολόγου
 
Καταδικάσθηκε «ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ», από Δικαστήριο τής Χώρας [ΠλΚ: 1064/08.04.2011].
 

Ασκήθηκε δίωξη για παράβαση διατάξεων του Αναγκαστικού Νόμου 1565/1939 (ΦΕΚ 16/τ.Α΄/14-01-1939), «Περί κώδικος ασκήσεως του ιατρικού επαγγέλματος», δηλαδή απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ιδιώνυμο αδίκημα. Με βάση το κατηγορητήριο: “Κατηγορείται ως υπαίτιος του ότι ... κατά το χρονικό διάστημα από τον μήνα Ιούλιο 2005 έως το έτος 2009 ... σφετερίστηκε τον τίτλο του Ιατρού ... ασκούσε παράνομα το ιατρικό επάγγελμα ... εκδίδοντας μάλιστα και σχετικές γνωματεύσεις που περιλαμβάνουν διάγνωση ψυχικής κατάστασης και συμβουλές θεραπείας χωρίς να έχει άδεια από το αρμόδιο Υπουργείο, χωρίς να είναι μέλος του Ιατρικού Συλλόγου και χωρίς να έχει πτυχίο της Ιατρικής Σχολής κάποιου Πανεπιστημίου... Για παράβαση των άρθρων 1, 12, 14, 26, 27 παρ.1, 53, 79 παρ. 1, 2, 111, 112 Α.Ν. 1565/39”.

 
  Κάντε το PSY.GR Πρώτη Σελίδα  
   
 
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αρχική σελίδα Site Map Επικοινωνία
  Members Only  
Επιστημονικές Εκδηλώσεις
 
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 28 Νοέμβριος 2009
 

Στα ΙΩΑΝΝΙΝΑ. Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: Εκπαίδευση Μαθητών με Προβλήματα Όρασης και Γραφή Braille. Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009.

Προγράμματα Δια Βίου Εκπαίδευσης 2009 - 2010

Επιστημονικής Ημερίδα με θέμα:

Εκπαίδευση Μαθητών με Προβλήματα Όρασης
και Γραφή Braille
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009 – ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Θεματολογία ημερίδας

Ένα από τα σημαντικότερα πεδία της ειδικής αγωγής είναι η εκπαίδευση μαθητών με προβλήματα όρασης. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες και οι τρόποι υποστήριξης των μαθητών με προβλήματα όρασης αλλά και η οφθαλμολογική και ψυχοπαθολογική προσέγγιση τους και η πολύτιμη συνδρομή του συστήματος Braille είναι κομβικά ζητήματα στα οποία θα εστιάσει η συγκεκριμένη επιστημονική ημερίδα τα οποία για πρώτη φορά πανελλαδικά πραγματεύονται υπό το συγκεκριμένο αναλυτικό πρίσμα.
Η ημερίδα απευθύνεται σε διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης και των μονάδων ειδικής αγωγής, παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς, δασκάλους, επιστήμονες της αγωγής και επαγγελματίες της ειδικής αγωγής, ψυχολόγους, οφθαλμίατρους καθώς και σε γονείς και φοιτητές-σπουδαστές.

Πρόγραμμα ημερίδας

10.00 - 10.30: Προσέλευση

10.30 – 10.40: Χαιρετισμοί

10.40 - 12.30: Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: Μαθητές με προβλήματα όρασης

1. Οφθαλμολογική και Ψυχοπαθολογική Προσέγγιση του παιδιού με προβλήματα όρασης
• Ορισμοί και ταξινομήσεις
• Αίτια που προκαλούν προβλήματα όρασης
• Χαρακτηριστικά της ανάπτυξης των τυφλών παιδιών
• Λανθασμένες αντιλήψεις γύρω από τους τυφλούς
• Το τυφλό παιδί με πρόσθετες ειδικές ανάγκες
• Τι κάνουμε και τι δεν κάνουμε όταν συναντήσουμε έναν τυφλό

2. Η εκπαίδευση των παιδιών με προβλήματα όρασης
• Φορείς που ασχολούνται με θέματα ατόμων με προβλήματα όρασης
• Σκοποί της εκπαίδευσης τυφλών και αμβλυώπων
• Εκπαίδευση τυφλού παιδιού με πολλαπλές ειδικές ανάγκες - Ένταξη – ενσωμάτωση
• Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στήριξης μαθητών με προβλήματα όρασης

3. Επιπλέον εκπαίδευση των μαθητών με οπτική ανεπάρκεια για απόκτηση δεξιοτήτων
• Χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και βοηθημάτων
• Δεξιότητες ακρόασης
• Εκπαίδευση στην Κινητικότητα – Προσανατολισμό (Κ/Π)
• Εκπαίδευση στις Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης (ΔΚΔ)
• Παράμετροι που επηρεάζουν την εκπαίδευση στην Κ/Π και τις ΔΚΔ

12.30 – 13.00: coffee break

13.00 – 15.00: Β΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: Το σύστημα Braille – Ειδικά βοηθήματα για προβλήματα όρασης

1. Το σύστημα Braille
• Τι είναι το σύστημα Braille - Η σπουδαιότητα του Braille για τους τυφλούς
• Πώς διαβάζεται το Braille - Με τι μέσα γράφουμε στο σύστημα Braille
• Σύγκριση της γραφής Braille με τη γραφή βλεπόντων
2. Κατηγορίες ειδικών βοηθημάτων για προβλήματα όρασης
• Οπτικά βοηθήματα
• Βοηθήματα για τόνωση της οπτικής λειτουργικότητας
• Ηλεκτρονικά βοηθήματα
• Βοηθήματα κινητικότητας/προσανατολισμού
• Βοηθήματα καθημερινής διαβίωσης
• Ειδικά εποπτικά μέσα διδασκαλίας

3. Βιβλία τυφλών και αμβλυώπων
• Βιβλία Braille
• Ομιλούντα Βιβλία
• Σχολικά βιβλία τυφλών
• Βιβλία αμβλυώπων

15.00 -15.30: Ερωτήσεις-συζήτηση

15.30 Λήξη ημερίδας - Παραλαβή βεβαιώσεων

ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΘΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Προσκεκλημένη ομιλήτρια
Δρ ΟΥΡΑΝΙΑ ΧΙΟΥΡΕΑ
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Γενεύης
με Εξειδίκευση στην Εκπαίδευση Τυφλών

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
 Η Δρ Ουρανία Χιουρέα απέκτησε το Διδακτορικό της τίτλο από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης (Σχολή Ψυχολογίας και Επιστημών της Αγωγής- Ειδική Αγωγή: Εκπαίδευση Τυφλών) ενώ κατέχει Πτυχίο Σχολής Ψυχολογίας και Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Γενεύης, Πτυχίο Αρσακείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ψυχικού (Αθηνών), Πτυχίο Παντείου Ανωτάτης Σχολής Πολιτικών Επιστημών. Παράλληλα, κατέχει από το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας Βεβαίωση Ετήσιας Επιμόρφωσης επαγγελματιών σε θέματα τυφλοκωφών.
 Από το 2003 μέχρι σήμερα είναι σχολική σύμβουλος με αρμοδιότητα τη Συμβουλευτική-καθοδήγηση-επιμόρφωση εκπαιδευτικών & γονέων-παιδιών με προβλήματα όρασης. Παράλληλα, υπήρξε επι 20 έτη Δασκάλα και Υποδιευθύντρια στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.) και 14 έτη Μέλος και Επιστημονικά υπεύθυνη της Ομάδας Εργασίας του ΥΠΕΠΘ για τα βιβλία Braille (των τυφλών) του Δημοτικού Σχολείου. Ακόμη, δίδαξε στο ΙΕΚ Αγ. Αναργύρων ενώ διετέλεσε και Εκπαιδεύτρια παιδιών και νέων πνευματικά καθυστερημένων στη Γενεύη – Ελβετία καθώς και Δασκάλα και Διευθύντρια σε Ιδιωτικά και Δημόσια σχολεία.
Έχει διδάξει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης -Τμήμα Ειδικής Αγωγής τα γνωστικά αντικείμενα: «Η πρώτη ανάγνωση για τυφλούς και αμβλύωπες μαθητές» και «Κατασκευή διδακτικού- εποπτικού υλικού και βιβλίων για τυφλούς και αμβλύωπες μαθητές»
Στο Πανεπιστήμιο Πατρών, το γνωστικό αντικείμενο: «Η εκπαίδευση των τυφλών στην Ελλάδα, το σύστημα Braille και η Πρώτη Ανάγνωση για τυφλούς μαθητές»
Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο πλαίσιο Ετήσιου Επιμορφωτικού Σεμιναρίου «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Εργαστηρίου Πειραματικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, το γνωστικό αντικείμενο: «Εκπαίδευση μαθητών με Προβλήματα Όρασης».
Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο πλαίσιο Ετήσιου Επιμορφωτικού Προγράμματος στην Ειδική Αγωγή του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής & του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, το γνωστικό αντικείμενο: «Εκπαίδευση των μαθητών με Προβλήματα Όρασης».
Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο πλαίσιο Ετήσιου Επιμορφωτικού Προγράμματος στην Ειδική Αγωγή του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής & του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, το γνωστικό αντικείμενο: «Εκμάθηση της γραφής Braille».
Στο 2ο ΠΕΚ Αθήνας, στο πλαίσιο της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης των Δασκάλων, διάφορα γνωστικά αντικείμενα σχετικά με την εκπαίδευση.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην Ανάπτυξη μεθόδου διδασκαλίας πρώτης γραφής και ανάγνωσης στο σύστημα Βraille, στην Ανάπτυξη συστήματος Συμβολογραφίας Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας στο σύστημα Braille καθώς και στη Μελέτη της δημιουργικής σκέψης μέσα από σχέδια μονογενών διδύμων
Αποτελεί Μέλος 4 επιστημονικών επιτροπών για καθορισμό Πανελλήνιας Συμβολογραφίας Μαθηματικών, Φυσικής και Χημείας στο σύστημα Braille και άλλων θεμάτων εκπαίδευσης ατόμων με προβλήματα όρασης ενώ έχει και Συμμετοχή σε προγράμματα Διεθνών Οργανισμών και της Ε.Ε. για την εκπαίδευση παιδιών με προβλήματα όρασης
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
1.Chiourea, U. (2009). Evaluation of a new method of teaching Braille to blind pupils in the first grade of primary school in Greece, in Journal of Cognitive Education and Psychology, Volume 8, Number 2, (pp. 212-213).
2.Chiouréa, U. (2009). Evaluation d’une méthode d’apprentissage du braille chez les élèves aveuglez de la première année scolaire en Grèce. Genève: FAPSE.
3.Χιουρέα, Ο. (2007).Το παιδί με προβλήματα όρασης στο κοινό σχολείο. Η διαδικασία της ανάγνωσης Braille, ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ., 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Σχολείο Ίσο για Παιδιά Άνισα, Αθήνα, 4-6 Μαΐου 2007, ISSN: 1790-8574 (σελ. 248-257).
4.Χιουρέα, Ρ. (2006). Προετοιμασία για ένταξη μαθητών με πρόβλημα όρασης σε δημοτικά σχολεία βλεπόντων, Ειδική Αγωγή- Special Education 31/01/2006.
 5.Χιουρέα, Ρ. (2006). Ευέλικτη Ζώνη Διαθεματικών Προσεγγίσεων και Δημιουργικών Δραστηριοτήτων. Διδακτικές εφαρμογές στα Δημοτικά Σχολεία της 1ης Περιφέρειας Π.Ε. Ανατολικής Αττικής σχολ. έτος 2003-2004. Αθήνα: Σ.Ι. Ζαχαρόπουλος Α.Ε., ISBN: 960-208-729-3.
6.Χιουρέα, Ρ. (1998). Εισαγωγή στην Εκπαίδευση των Τυφλών στην Ελλάδα. Αθήνα: Λύχνος. ISBN: 960-7097-63-7
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ BRAILLE
1.Ράνια Χιουρέα, Μαρία Τσαγκαράκη: Για τους τυφλούς μαθητές της Α΄ Δημοτικού που διδάσκονται το σύστημα Braille, σειρά 3 βιβλίων για το μάθημα της Γλώσσας και 2 συνοδευτικών τετραδίων ακήσεων:Α. «Εικόνες για συζήτηση» Β. «Προασκήσεις Ανάγνωσης» Γ. «Γνωριμία με γράμματα και με διγράμματες συλλαβές και δισύλλαβες λέξεις» ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: Α. «Μαθαίνω να γράφω» Β. «Ασκήσεις Γλώσσας» (Με έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε χρήση των τυφλών μαθητών από το σχολ. έτος 1991-92).
2.Ράνια Χιουρέα, Γιάννης Μενεΐδης, Μαρία Τσαγκαράκη, Μανώλης Ευδοκάκης: «Συμβολογραφία Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας για χρήση των τυφλών μαθητών του δημοτικού σχολείου». (Με έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε χρήση των τυφλών μαθητών της Ελλάδας, από το 1991).
3. Διασκευή – προσαρμογή στις ανάγκες των τυφλών μαθητών και μεταγραφή στο σύστημα Braille, των περισσότερων σχολικών βιβλίων του δημοτικού (Ως μέλος της Ομάδας Εργασίας του ΥΠΕΠΘ με την εποπτεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου): -Βιβλία και Τετράδια Εργασιών Γλώσσας όλων των τάξεων -Βιβλία Μαθηματικών όλων των τάξεων -Βιβλία και Τετράδια Εργασιών Μελ. Περιβάλλοντος Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄τάξεων -Βιβλία και Τετράδια Εργασιών Φυσικών Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων -Βιβλία Γεωγραφίας Ε΄και ΣΤ΄τάξεων - Βιβλία Ιστορίας Γ΄ και Δ΄ τάξεων - Τετράδιο Ιστορίας ΣΤ΄τάξης - Βιβλίο Θρησκευτικών Δ΄τάξης.
4. Βιβλία Μαθηματικών Α΄ τάξης: Αναθεώρηση - διασκευή – προσαρμογή και ανάγλυφη εικονογράφηση (1998)
5. Βιβλία Μαθηματικών Β΄ τάξης: Αναθεώρηση - διασκευή – προσαρμογή και ανάγλυφη εικονογράφηση (1999)
6. Στα πλαίσια του σεμιναρίου Ειδικής Αγωγής του ΜΔΔΕ: «Κατασκευή διδακτικού-εποπτικού υλικού και βιβλίων για τυφλούς και αμβλύωπες μαθητές», ως διδάσκουσα, με προσωπική πρωτοβουλία, καθοδήγηση – εποπτεία και γενική επιμέλεια, συγγραφή και έκδοση 3 βιβλίων Braille προσχολικής αγωγής (τα μοναδικά στην Ελλάδα) τα οποία χρησιμοποιούνται από τα τυφλά παιδιά του Νηπιαγωγείου: Α. «Πού είναι; πού είναι;» (Διδασκαλία προμαθηματικών εννοιών - Δεκέμβριος 1999) Β. «Οι πρώτοι μου αριθμοί» (Δεκέμβριος 1999) Γ. «Τα πρώτα μου γράμματα» (Γνωριμία με τη γραφή Braille – Απρίλιος 2002)
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
1. Chiouréa Uranie «La punition chez l’ enfant et ses consequences », sous la direction du Professeur Stucki M., FPSE, Université de Genève (Mars 1977).
2. Χιουρέα Ουρανία, Η τιμωρία στο παιδί και οι συνέπειές της», με καθοδήγηση του Καθηγητή Stucki M., FPSE, Πανεπιστήμιο Γενεύης (Μάρτιος 1977).
3. Chiouréa Uranie & Jubin Yvette, «L’enfant handicapé et son milieu. Comment est-il pris en charge?» FPSE, Université de Genève (Mars 1976).
4. Χιουρέα Ουρανία & Jubin Yvette, «Το παιδί με ειδικές ανάγκες και το περιβάλλον του. Πώς υποστηρίζεται;», FPSE, Πανεπιστήμιο Γενεύης (Μάρτιος 1976).
5. Chiouréa Uranie, «Motivation et apprentissage scolaire», FPSE, Université de Genève (Juin 1975).
6. Χιουρέα Ουρανία, «Κίνητρα και σχολική μάθηση», FPSE, Πανεπιστήμιο Γενεύης (Ιούνιος 1975).

παροχές συμμετοχής

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Πιστοποιητικό παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Μπουφέ

Γραμματεία Ημερίδας

Για δηλώσεις συμμετοχής και αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με το χώρο διεξαγωγής, το κόστος εγγραφής κ.τ.λ. παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της ημερίδας.
Τηλέφωνο: 2310 230545
Fax: 2310 230415
E-mail: info@e-employ.gr

Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά από Δευτέρα-Παρασκευή.
-------------------------------------------------------------------------
• Για τα Μέλη τού Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου παρέχεται ειδική έκπτωση, με την επίδειξη της ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΜΕΛΟΥΣ τού ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.

***************************************************************************************************Σημείωση της Διαχείρισης του www.psy.gr: Όσοι φορείς επιθυμούν να παρουσιάζουν τις δραστηριότητές τους στον επίσημο διαδικτυακό τόπο τού Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου -σχετικές με την θεματολογία του-, μπορούν να αποστέλλουν, στην ηλεκτρονική διεύθυνση webmaster@psy.gr, κείμενο σε αρχείο <word.doc> και εικόνες σε αρχεία <.jpg>.


   

 
 
Copyright © 2000 - Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος Όροι Χρήσης Online Επισκέπτες: 31
Τελευταία ενημέρωση : 13 Οκτώβριος 2020