Θεσμικό Πλαίσιο: Αποφάσεις Οργάνων τής Πολιτείας για το επάγγελμα του Ψυχολόγου
 
Καταδικάσθηκε «ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ», από Δικαστήριο τής Χώρας [ΠλΚ: 1064/08.04.2011].
 

Ασκήθηκε δίωξη για παράβαση διατάξεων του Αναγκαστικού Νόμου 1565/1939 (ΦΕΚ 16/τ.Α΄/14-01-1939), «Περί κώδικος ασκήσεως του ιατρικού επαγγέλματος», δηλαδή απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ιδιώνυμο αδίκημα. Με βάση το κατηγορητήριο: “Κατηγορείται ως υπαίτιος του ότι ... κατά το χρονικό διάστημα από τον μήνα Ιούλιο 2005 έως το έτος 2009 ... σφετερίστηκε τον τίτλο του Ιατρού ... ασκούσε παράνομα το ιατρικό επάγγελμα ... εκδίδοντας μάλιστα και σχετικές γνωματεύσεις που περιλαμβάνουν διάγνωση ψυχικής κατάστασης και συμβουλές θεραπείας χωρίς να έχει άδεια από το αρμόδιο Υπουργείο, χωρίς να είναι μέλος του Ιατρικού Συλλόγου και χωρίς να έχει πτυχίο της Ιατρικής Σχολής κάποιου Πανεπιστημίου... Για παράβαση των άρθρων 1, 12, 14, 26, 27 παρ.1, 53, 79 παρ. 1, 2, 111, 112 Α.Ν. 1565/39”.

 
  Κάντε το PSY.GR Πρώτη Σελίδα  
   
 
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αρχική σελίδα Site Map Επικοινωνία
  Members Only  
Επιστημονικές Εκδηλώσεις
 
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 20 Μάρτιος 2010
 

Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Κωφοί και Βαρήκοοι Μαθητές: Ψυχοπαιδαγωγική Προσέγγιση». 17 Απριλίου 2010 - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. 24 Απριλίου 2010 - ΑΘΗΝΑ.

Επιστημονική Ημερίδα με θέμα:

Κωφοί και Βαρήκοοι Μαθητές:

Ψυχοπαιδαγωγική Προσέγγιση

17 Απριλίου 2010 – Θεσσαλονίκη

24 Απριλίου 2010 - Αθήνα

Εισαγωγή

Η κώφωση συγκρινόμενη με τις άλλες αναπηρίες μοιάζει να είναι «αόρατη» αναπηρία. Σύμφωνα με το ιατρικό μοντέλο, οι κωφοί αντιμετωπίζονται ως ακούοντα «μη φυσιολογικά» άτομα ενώ σύμφωνα με το κοινωνικό και γλωσσολογικό μοντέλο αντιμετωπίζονται ως άτομα με διαφορετική γλώσσα και κουλτούρα. Οι στάσεις απέναντι στους κωφούς καθορίζουν τη φιλοσοφία και τη δομή των προγραμμάτων παρέμβασης για τα κωφά παιδιά, τους κωφούς ενήλικες και τις οικογένειές τους.

Στην ημερίδα θα παρουσιάσουμε το ιατρικό,  το κοινωνικό και γλωσσολογικό μοντέλο προσέγγισης της κώφωσης, τη σχέση ακοής και ομιλίας, την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη σχέση της με τα γραπτά ελληνικά, το ρόλο της οικογένειας στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού και τις εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται σήμερα στην  Ελλάδα και το εξωτερικό δίνοντας έμφαση στην οπτική φύση των Κωφών.

Η ημερίδα απευθύνεται σε φοιτητές της ειδικής αγωγής, των παιδαγωγικών και συγγενών τμημάτων, σε εκπαιδευτικούς, σε ειδικούς στις κοινωνικές επιστήμες, σε ψυχολόγους καθώς και σε γονείς κωφών και βαρήκοων παιδιών ή παιδιών με άλλες αναπηρίες  αλλά και σε όσους επιθυμούν να εντρυφήσουν σε αυτό το σημαντικό κομμάτι της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Πρόγραμμα ημερίδας

10.00 -10.30 : Προσέλευση

10.30 -10.40 : Χαιρετισμοί

10.40 -12.30 : Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ

  • Βασικές Αρχές: Οι στάσεις απέναντι στους κωφούς

  • Ο όρος κωφός – Εκπαιδευτική – κοινωνιο-γλωσσολογική  προσέγγιση της κώφωσης.

  • Ιατρική προσέγγιση της κώφωσης

12.30 – 13.00 : Διάλλειμα

13.00 – 15.00 : Β΄ ΕΝΟΤΗΤΑ

  • Μέθοδοι επικοινωνίας στη εκπαίδευση του κωφού παιδιού

  • Ελληνική Νοηματική γλώσσα και η σημασία της - Δίγλωσση προσέγγιση

  • Τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των κωφών μαθητών

  • Επιλογή κατάλληλου εκπαιδευτικού πλαισίου.

15.00 - 15.15 : Ερωτήσεις

15.15 - 15.30 : Παραλαβή βεβαιώσεων – Λήξη ημερίδας

Προσκεκλημένη εισηγήτρια

Δρ. Χατζοπούλου Μαριάννα

         Η Μαριάννα Χατζοπούλου είναι εκπαιδευτικός για κωφά παιδιά και Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.

         Σπούδασε στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία (1985) και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) (1996). Το 1985-1986 ειδικεύτηκε στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού και το 1989-1990 στη διερμηνεία της Ελληνικής Νοηματικής γλώσσας. Μετέπειτα απέκτησε και το διδακτορικό της τίτλο από το Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης, στη γλωσσολογία της νοηματικής γλώσσας.

         Από το 1986 έχει υπηρετήσει ως ειδική εκπαιδευτικός στο Ειδικό Δημ. Σχ. Κωφών του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, στο Ειδικό Δημ. Σχ. Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης και στο ΚΕΔΔΥ Β’ Αθήνας.

         Από το 1987 είναι Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και έχει εργαστεί για την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας (ΟΜΚΕ), σε πολλά ευρωπαϊκά και παγκόσμια συνέδρια, σε σεμινάρια καθώς και σε πανεπιστημιακά προγράμματα (ΦΠΨ, ΠΤΔΕ, ΠΤΠΑ). 

         Έχει διδάξει στο Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής του ΤΕΑΠΗ, του Πανεπιστημίου Αθηνών (1996-2009), στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ» κατεύθυνση ειδικής αγωγής του ΤΕΑΠΗ, του Πανεπιστημίου Αθηνών (2000-2007) και σε πολλά άλλα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

         Έχει κάνει εισηγήσεις σε ευρωπαϊκά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει δημοσιεύσει σχετικά με την εκπαίδευση και την ανάπτυξη της γλώσσας του κωφού παιδιού σε ελληνικά περιοδικά και βιβλία, και έχει γράψει μία μονογραφία στα αγγλικά.

Παροχές

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:

§   Βεβαίωση παρακολούθησης

§   Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.

§   Φάκελος συνέδρου

§   Μπλοκ σημειώσεων

§   Στυλό

§   Μπουφέ

Γραμματεία ημερίδας

Για δηλώσεις συμμετοχής, αναλυτικές πληροφορίες και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της ημερίδας.

Τηλέφωνο: 2310 230545, Fax: 2310 230415, E-mail: info@e-employ.gr

[Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά από Δευτέρα-Παρασκευή ]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

************************************************************************************************
Σημείωση της Διαχείρισης του
www.psy.gr: Όσοι φορείς επιθυμούν να παρουσιάζουν τις δραστηριότητές τους στον επίσημο διαδικτυακό τόπο τού Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου -σχετικές με την θεματολογία του-, μπορούν να αποστέλλουν, στην ηλεκτρονική διεύθυνση webmaster@psy.gr,  κείμενο σε αρχείο <word.doc> και εικόνες σε αρχεία <.jpg>.


   

 
 
Copyright © 2000 - Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος Όροι Χρήσης Online Επισκέπτες: 34
Τελευταία ενημέρωση : 13 Οκτώβριος 2020